- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سینمای رسانه‌ها عطرآلود شد

Mostafa-Zamani

به گزارش سوره سینما [1]، سومین روز از برگزاری جشنواره چهل و یکم فیلم فجر در حالی به اتمام رسید که بعد از سه روز شاهد حضور یک بازیگر چهره در پردیس سینمایی ملت بودیم. بالاخره مصطفی زمانی با احترام به اصحاب رسانه در نشست رسانه‌ای فیلم «عطرآلود» حاضر شد و نشان داد اخلاق حرفه‌ای چیست. مصطفی زمانی پیش از شروع صحبت‌هایش در همدردی با مردم جامعه عنوان کرد: تسلیت عرض می‌کنم بابت همه کسانی که در این روزها آن‌ها را از دست داده‌ایم، همه آن‌ها فارغ از هر جناحی ایرانی بودند و جان همه مردم برایمان عزیز است.

در سومین روز از جشنواره، سه نشست پرسش و پاسخ برای فیلم‌های «پرونده باز است»، «سرهنگ ثریا» و «عطرآلود» برگزار شد که نشست‌های پر جمعیت این سه روز محسوب می‌شدند.

همچنین در این روز، مجتبی امینی؛ دبیر جشنواره از پردیس ملت بازدید کرد و در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌ها پاسخ داد.

*واکنش دبیر جشنواره به فیلم‌های انصرافی

مجتبی امینی؛ دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر در حاشیه بازدید از پردیس ملت، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعلام انصراف کارگردانان بخش بین‌الملل گفت: در مورد فیلم‌های خارجی یکسری پروتکل‌ها وجود دارد که همه هم به آن‌ها واقف هستند. پخش‌کننده‌ها متولی ارائه فیلم‌ها در جهان هستند. در جشنواره فیلم فجر هم پخش‌کننده‌ها آثار خود را ارائه کرده‌اند، ثبت‌نام کردند، اثر داده‌اند و تفاهمی اتفاق افتاده است. در ادامه حق پخش و حق رایت گرفته‌اند و دی‌سی‌پی اثر را با کیفیت بالا تحو‌یل جشنواره داده‌اند، یعنی همه‌چیز به صورت حرفه‌ای اتفاق افتاده است.

*نشست «پرونده باز است» و غیبت پوراحمد!

نشست این فیلم به کارگردانی کیومرث پوراحمد با حضور تهیه‌کننده، بازیگر زن و دو بازیگر نوجوان فیلم برگزار شد.

علی قائم مقامی؛ تهیه‌کننده فیلم درباره عدم حضور کیومرث پوراحمد اظهار کرد: همه می‌دانند چرا آقای پوراحمد نیامده است می‌توانستم بگویم کسالت داشت که نیامد اما این حرف خوب نیست من هم به ایشان گفتم بیاید اما قبول نکرد و من هم اصرار نکردم.

Neshast Parvandeh Baz Ast (11) [2]

بخشی از ماجرای این فیلم مربوط به یک دختر خبرنگار بود، اما به باور اهالی رسانه تصویر خبرنگار در این فیلم نادرست نشان داده شده بود، قائم‌مقامی در این خصوص توضیح داد: این فیلم درباره سال ۹۰ است قطعاً شرایط رسانه‌ها در آن زمان مثل امروز نبوده چراکه طی این یازده سال همه چیز عوض شده است. آقای پوراحمد رسانه‌ای نیست و اصلاً رسانه‌ها را دنبال نمی‌کند او خیلی اهل فضای مجازی نیست.

یکی از نکات جالب در این نشست جمله آغازین یکی از بازیگران نوجوان فیلم بود که با نام خدای رنگین کمان صحبت‌هایش را شروع کرد.

*نشست «سرهنگ ثریا» و حضور «ثریا»ی حقیقی

دومین نشست روز سوم جشنواره به فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» اختصاص یافت. این نشست با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و چند نفر از عوامل فنی برگزار شد و البته تعدادی از مادرانی که فرزندانشان اسیر فرقه رجوی هستند به همراه ثریا عبداللهی که قصه فیلم داستان او بود در این نشست حاضر شدند.

Neshast Sarhang Soraya (3) [3]

ثریا عبداللهی در این نشست طی صحبت‌هایی گفت: پسر من سال ۱۳۸۱ از ترکیه ربوده شد و ۲۱ سال است که از پسرم خبر ندارم. از ژاله صامتی ممنونم که بسیار عالی نقش من را ایفا کرد و تمام دردهای من را بسیار عالی جلوی دوربین آورد. دردهای خانواده‌هایی که فرزندانشان به دست فرقه رجوی ربوده شدند در این فیلم نشان داده شد.

*نشست «عطرآلود» و حضور یک تیم حرفه‌ای

نشست فیلم سینمایی «عطرآلود» به عنوان آخرین نشست روز سوم با حضور اکثر عوامل فیلم برگزار شد. گروه تولید این فیلم از کارگردان، تهیه‌کننده، بازیگر اصلی، فیلمبردار و دیگر عوامل فیلم با احترام به اصحاب رسانه در نشست حاضر شدند و به تک تک سوالات خبرنگاران پاسخ دقیق دادند.

در سه روز گذشته، مصطفی زمانی تنها بازیکر چهره‌ای بود که به نشست رسانه‌ای فیلم خود آمد. او در این نشست گفت: تسلیت عرض می‌کنم بابت همه کسانی که در این روزها از دست داده‌ایم، همه آن‌ها فارغ از هر جناحی ایرانی بودند و جان همه مردم برایمان عزیز است.

Neshast Atralood (3) [4]

زمانی که در این فیلم نقش یک بیمار سرطانی را ایفا می‌کرد در مورد کاراکترش توضیح داد: شما نمی‌توانید به مرگتان فکر کنید و دنیا همانی باشد که یک ساعت پیش بود، اینکه از بیرون نگاه کنید که من به خاطر خانواده و فرزندانم زندگی می‌کنم دروغ محض است انسان فی‌الذاته برای بقا ساخته شده است.

وی ادامه داد: اوایل به هادی می‌گفتم این سه مرحله دارد که باید دربیاد اول اینکه مرگ حق است، بعد سوظن پیدا می‌کنید و به یکباره می‌بینید که آدم‌ها بر اساس منافع شخصی زندگی می‌کنند و در مرحله سوم تسلیم می‌شویم. زندگی به همین سادگی است و شما باید ژانر درستی را انتخاب کنید. من در این نقش اذیت شدم و دو روزی هم گروه به خاطر من کار را تعطیل کردند چراکه مواجه با این نقش‌ها بسیار سخت است.

*استقبال مخاطبان از «کت چرمی» در سینماهای مردمی

امروز خبری منتشر شد که مبنی بر استقبال از فیلم سینمایی «کت چرمی» در سینماهای مردمی بود. این خبر با تیتر («کت چرمی» به سانس فوق العاده رسید) در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی چرخید.

محمدرضا فرجی؛ مدیر امور سینماهایی جشنواره بین المللی فیلم فجر  در این خصوص اعلام کرد: بنا به استقبال مخاطبان از فیلم سینمایی «کت چرمی» فردا ساعت ۱۵سانس فوق العاده برای این فیلم در سالن اصلی پردیس سینمایی نارسیس در نظر گرفته شده است.

این فیلم هنوز در سینمای رسانه و برای اهالی رسانه اکران نشده است اما براساس اخبار شنیده شده در سینمای مردمی با استقبال رو به رو شده است.

«کت چرمی» اولین ساخته حسین میرزامحمدی است که اتفاقا یکی از فیلم‌های پر بازیگر فجر امسال به شمار می‌رود. در این فیلم جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی، رویا تیموریان و سیامک احصایی ایفای نقش کرده‌اند.