- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ثریا عبداللهی: «سرهنگ ثریا» ماهیت فرقه منحوس رجوی را آشکار کرد

Soraya-Abdollahi

ثریا عبداللهی؛ مادر یکی از اسرای منافقین که فیلم «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج از روی بخشی از فعالیت‌ها و زندگی وی در پیکار با فرقه منحوس رجوی ساخته شده است در گفت‌وگو با سوره سینما [1] گفت: سینما و تلویزیون با تولید آثار روشنگرانه و آگاهی‌بخش باید به مقابله با فرقه منحوس رجوی و رسانه‌های بیگانه بپردازند تا از این طریق همه مردم نسبت به ابعاد نحوست این گروهک آشنا شوند و حواسشان بیشتر به فرزندانشان باشد تا خدای‌ناکرده فریب امثال این دژخیمان را نخورند.

وی‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پرداختن به این قبیل موضوعات را در سینما و تلویزیون چقدر حائز اهمیت می‌دانید اظهار داشت: در این شرایط حساس اجتماعی و با توجه به شیادی این فرقه که به هر شکل وارد می‌شود، جوانان بی‌اطلاع را فریب می‌دهد و همین‌طور رسانه‌های انبوه و متعددی که توسط این فرقه منحوس و دشمنان کشور ما اداره می‌شوند، قطعاً سینما و تلویزیون باید رسالت آگاهی‌بخشی خود را به‌درستی انجام دهند؛ ای‌کاش این قبیل فیلم‌ها ۴۰ سال پیش‌تولید می‌شدند تا من و امثال من بیشتر حواسمان به فرزندانمان بود و بچه‌هایمان نیز آگاه می‌شدند. بی‌شک عدم اطلاع و آگاهی افراد باعث این اتفاقات شد.

عبداللهی ادامه داد: ما باید با تمام توان دست به تولید فیلم و سریال‌های اثرگذار بزنیم. در همین رابطه اوایل که کارگردان فیلم را دیدم به ایشان گفتم اگر می‌‌خواهید مستند کوتاه بسازید دیگر به درد ما نمی‌خورد، ما می‌خواهیم ماهیت این فرقه روشن و آشکار شود و باید کار اثرگذاری در این خصوص تولید شود. امروز خوشحالم که با فیلم خوب «سرهنگ ثریا» این اتفاق افتاد.

وی تأکید کرد: سینما رسانه بسیار مهمی است و ذهن‌ها را روشن می‌کند و من امیدوارم شرایطی به وجود آید که به زودی بتوانیم شاهد تولید گسترده‌تر چنین آثاری باشیم تا همه افراد جامعه به‌خصوص نسل جوان آگاهی بیشتری پیدا کنند و هیچ‌وقت فریب این فرقه و امثال این فرقه را نخورند.

عبداللهی در بخش دیگری در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا فرزندتان امیراصلان از این فرقه منحوس جدا نشد، اظهار داشت: چون من شخصاً مسئولیت خانواده‌ها را به عهده گرفتم، امیراصلان را تحت فشار بیشتر گذاشتند؛ این نکته‌ای بود که من بعدها به آن پی بردم. روزی که برای اولین بار به اشرف رفتم، گفتم هر طور شده باید بچه‌ها را بیرون بیاورم. بعد از اینکه ۴ ماه ماندم شب عید فطر اولین نفر فرار کرد. کسانی که فرار می‌کردند به ما می‌گفتند بمانید! حضور شما به بچه‌های اسیر داخل اشرف قوت قلب می‌دهد! در واقع بخش زیادی از کسانی که در اشرف بودند اسیر فرقه رجوی بودند؛ جالب اینجا است که حتی ارتش عراق هم به ما گفت تا می‌توانید اینجا بمانید چون‌ بر اساس شنیده‌های ما حدود ۱۰۰۰ نفر اعلام جدایی کرده‌اند و می‌خواهند بیرون بیایند.

وی در این خصوص ادامه داد: متأسفانه این اتفاق هم‌زمان با شلوغی‌های سال ۸۸ رخ داد. درواقع فتنه آن سال هم به نوعی دست این فرقه بود که این اتفاق جدایی اعضا رخ ندهد اما ما در یک بازه زمانی هرروز حدود ۲ فراری داشتیم. در کل حدود ۱۵۰ نفر را از پادگان اشرف فراری دادیم و سپس این‌ها را به لیبرتی منتقل کردند و بعد از آن به آلبانی رفتند! ما حتی زمانی که این‌ها به لیبرتی رفتند بازهم از کارمان دست نکشیدیم و حدود ۳۰ نفر را از آنجا فراری دادیم.

عبداللهی در پایان این گفتگو افزود: من هنوز امیدوارم که فرزندم و سایر اسرای فرقه منحوس رجوی یک روز بتوانند رها شوند و به میهنمان بازگردند؛ البته مهم‌تر از همه این است که ما با روشنگری مانع آن شویم که دشمنان و معاندان بتوانند از ناآگاهی افراد سوءاستفاده کرده و خدای‌ناکرده بازهم جوانانی را فریب داده و اسیر امیال پست خود کنند.