- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رضایت دختر شهید بروجردی از فیلم «غریب»

Gharib

به گزارش سوره سینما [1]، نهمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم به کار خود پایان داد. پرکارترین روز برای اهالی رسانه روز نهم بود چراکه چهار فیلم سینمایی در این روز اکران شدند و نشست خبری برگزار کردند. فیلم‌های «در آغوش درخت»، «غریب»، «وابل» و «گل‌های باوارده» چهار فیلم اکران شده در این روز بودند.

*نشست «در آغوش درخت» و فیلمی که به مادران ایرانی تقدیم شد

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در سانس اول نهمین روز به اکران درآمد. این فیلم روایتِ زندگی زوج جوانی است که در پی اختلافاتشان زندگی فرزندانشان را محکوم به جدایی می‌کنند‌. «در آغوش درخت» یک اثر درام اجتماعی است که به‌خوبی چالش‌های کودک و نوجوانان را در این اثر روایت کرده است.

این فیلم توسط کارگردانش به همه مادران شریف ایرانی تقدیم شد.

Neshast Dar Aghooshe Derakht (6) [2]

در نشست این فیلم خواجه پاشا مطرح کرد: این فیلم را به تمام مادران شریف ایرانی تقدیم می‌کنم. دغدغه خانواده برای من بسیار ارزشمند است و پایگاهی است که با آن می‌توان اقتصاد و سیاست و اجتماع را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: پیام این فیلم فقدان است. تا زمانی که چیزی را از دست ندهید ارزش آن‌ را متوجه نمی‌شوید و هیچ چیزی ارزشمندتر از فرزند نیست و کودکان در زیست ما تأثیرگذار هستند. یک کودک می‌تواند یک جهان را تغییر دهد. در همین چیزهای ساده و ‌خودمانی می‌تواند درام‌های فوق‌العاده‌ای خلق کرد.

*نشست «غریب» و حضور دختر شهید محمد بروجردی

نشست فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان دومین نشست روز نهم‌ جشنواره برگزار شد. در این فیلم که روایتگر بخش کوتاهی از یکی از عملیات‌های شهید بروجردی بود، بابک حمیدیان در نقش شهید محمد بروجردی ایفای نقش می‌کرد.

سمیه بروجردی؛ دختر شهید محمد بروجردی بعد از تماشای فیلم «غریب» عنوان کرد که این فیلم به واقعیت زندگی پدرش بسیار نزدیک است.

Neshast Gharib (14) [3]

وی گفت: «آنچه ساخته شده است به واقعیت شهید بروجردی نزدیک است، زندگی این شهید تلاطم زیاد داشته؛ او قبل و بعد از انقلاب فعالیت‌های بی‌شماری داشته است و نسل جوان نیاز دارد تا با چنین چهره‌هایی آشنا شود.»

او همچنین از سازندگان «غریب» که توانستند بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی را نمایش دهند، تشکر کرد.

محمدحسین لطیفی؛ کارگردان در نشست این فیلم‌ در مورد انتخاب بابک حمیدیان توضیح داد: از آغاز وقتی کار شروع شد با حامد عنقا به بابک حمیدیان فکر می‌کردیم. دلیل هم این بود که اولاً باور داریم او یکی از بازیگران ‌توانا است و دوم شباهت زیادی به شهید بروجردی داشت و سوم انگیزه شخصی خود حمیدیان بوده که دوست داشت همه عمر اتفاقی بیافتد که نقش شهید بروجردی را بازی کند.

*نشست «وابل» و عدم حضور کارگردان!

فیلم سینمایی «وابل» ساخته تورج اصلانی در سانس سوم نهمین روز از برگزاری جشنواره برگزار شد. این فیلم به دلیل ضعف در اجرا و بازی‌های ضعیف مورد استقبال اهالی رسانه قرار نگرفت و اکثراً در نیمه‌های فیلم سالن‌ها را ترک کردند.

اما نشست رسانه‌ای «وابل» بدون حضور کارگردان و با سپهر سیفی؛ تهیه‌کننده فیلم برگزار شد.

Neshast Vabel (4) [4]

سپهر سیفی در این نشست با بیان اینکه فیلمش حالت آپارتمانی ندارد، گفت: سعی کردیم تجربه جدیدی خلق کنیم و معضل اجتماعی نداشتن مسکن را موردتوجه قرار دادیم. نقد ناهنجاری به صورت نقد شفاف در فیلم مطرح کردیم و «ماهی و گربه» مدل دیگری از فیلم بود. در تمام سال‌ها روی فیلم‌هایی کار و سعی کردیم فیلم درستی بسازیم و برای گیشه فیلم نسازیم.

تهیه‌کننده فیلم درباره گیشه این اثر توضیح داد: گفته می‌شود مردم با سینما قهر کردند و ما تلاش کردیم مخاطب را به سینما برگردانیم و امیدواریم با توجه به تبلیغات خوب گیشه خوبی هم داشته باشیم.

*نشست «گل‌های باوارده» و نارضایتی آقای کارگردان!

فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» که قرار بود در روز هفتم جشنواره به نمایش درآید، اما به دلیل مسائل فنی اکران نشد و نمایش آن به سانس چهارم روز نهم رسید. با اینکه مقرر شد این فیلم در ساعت ۲۲ روز نهم پخش شود اما باز هم به دلیل آماده نبودن نسخه نهایی با تقریباً یک ساعت تأخیر اکران شد. اما مشکلات فنی در نسخه اکران شده به اندازه‌ای بالا بود که کارگردان در نشست خبری فیلمش از این حضور ناقص فیلم، ابراز نارضایتی کرد.

Neshast Golhaye Bavardeh (3) [5]

مهرداد خوشبخت در این نشست توضیح داد: تقصیر من نبود که فیلم‌ دیر رسید. واقعاً یک اتفاقاتی میان آدم‌های جشنواره و مسائل فنی رخ داد. اگر بخواهم راستش را بگویم باید جواب پس دهم و حوصله ندارم. هر چه شد تقصیر من نبود.

این فیلم تمام نشده بود که نشان داده شد و من از این نسخه راضی نیستم اما به خاطر اصرار برای بودن این فیلم در جشنواره، یک نسخه مزخرف از آن دیده شد.

وی گفت: چند شب پیش که وزیر آمد گفتم این فیلم مورد تائید من نیست و از سالن بیرون آمدم. توضیح دادم که این فیلمی که شما دارید می‌بینید یک ماه و نیم دیگر کار دارد اما من حاضر بودم که این فیلم ناقص برای رسانه اکران شود که حتی همان نسخه ناقص هم در سالن خوانده نشد.