- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آخرین فیلم تارانتینو مشخص شد

Quentin-Tarantino

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» و برخی از به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های هالیوودی ۳ دهه اخیر مانند «داستان عامه پسند» مقدمات تولید آخرین ساخته خود را فراهم می کند.

«منتقد سینما» نام فیلمنامه این فیلم است که تارانتینو خودش نوشته و قصد دارد آن را پاییز آینده فیلمبرداری کند.

جزییاتی از داستان فیلم فاش نشده اما گفته شده داستان فیلم در اواخر دهه ۱۹۷۰ در لس‌آنجلس می‌گذرد و شخصیت اصلی آن یک زن خواهد بود.

احتمال می‌رود آخرین داستان آخرین فیلم تارانتینو با الهام از «پائولین کائل» که از تاثیرگذارترین منتقدان سینما در همه تاریخ بوده، نوشته شده باشد. این منتقد که سال ۲۰۰۱ درگذشت، نه تنها یک منتقد بود بلکه یک مقاله نویس و رمان نویس پیشرو بده است.

او به خاطر دعواهایی که با تدوینگران و فیلمسازان داشت، شهرت پیدا کرده بود. در اواخر دهه ۱۹۷۰، کائل مدت کوتاهی به خواست وارن بیتی، به عنوان مشاور برای پارامونت کار می کرد و اینکه این تاریخ با تاریخ داستان فیلمنامه تارانتینو تطابق دارد، می تواند احتمال اینکه کائل سوژه فیلم باشد را بیشتر کند.

هنوز استودیوی سازنده پروژه روشن نیست و احتمالا در اوایل هفته جاری فیلم، در اختیار استودیوها یا خریداران قرار می گیرد. یکی از پیشتازان این زمینه می‌تواند «سونی» باشد که تارانتینو رابطه نزدیک با «تام راثمن»؛ مدیر آن دارد. «سونی» فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» اثر سال ۲۰۱۹ این فیلمساز را توزیع کرد و قراردادی منحصر به فرد به او داد که در آن حق چاپ به مرور زمان به او باز می گردد. این فیلم پس از ۱۰ نامزدی، دو جایزه اسکار را نیز از آن خود کرد و بیش از ۳۷۷ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش کرد.

این فیلمساز در ۲ دهه اخیر توانایی جذب مهم‌ترین بازیگران برای فیلم‌هایش را داشته و ۲ بار با «لئوناردو دی‌کاپریو» و ۲ بار با «برد پیت» همکاری کرده و «کریستوف والتز» با بازی در فیلم‌های تارانتینو ۲ جایزه اسکار دریافت کرد. «ساموئل ال‌جکسون» هم از بازیگران همیشگی او است و اگر این فیلم آخرین فیلم تارانتینو باشد او هیچ نگرانی بابت ردیف کردن بهترین بازیگران را نخواهد داشت.

تارانتینو از مدت‌ها پیش تاکید کرده که می‌خواهد ۱۰ فیلم کارگردانی کند و در ۶۰ سالگی از کارگردانی فاصله بگیرد. اگر ۲ فیلم «کیل بیل» را یکی در نظر بگیریم، او تا به حال ۹ فیلم ساخته و اواخر همین ماه ۶۰ ساله می‌شود.

تارانتینو معتقد است کارگردان‌ها با بالا رفتن سن ارتباط موثر خود با سینما را از دست می‌دهند و او قصد دارد در یک نقطه خاص از کار دست بکشد چون باور دارد با افزایش شمار فیلم‌های یک کارگردان، آنها بهتر نمی‌شوند و معمولا بدترین فیلم‌هایشان ۴ فیلم آخری است که ساخته‌اند. وی گفته نمی‌خواهد مردم با تماشای یک فیلم بگویند: «ای بابا او فکر می‌کند هنوز ۲۰ سال پیش است!» وی تاکید کرده است که وقتی کارگردان‌ها تاریخ مصرف گذشته می‌شوند اصلا جالب نخواهند بود.

تارانتینو از کارگردان‌های مولف است که علاقه زیادی هم به تاریخچه سینما و ژانرهایی دارد که در حاشیه صنعت مطرح بوده‌اند و برداشت مدرن او از این ژانرها ۲ جایزه نویسندگی برای «داستان عامه پسند» و «جنگوی زنجیرگسسته» برای وی داشت و ۳ نامزدی بهترین کارگردانی و یک نامزدی بهترین فیلم را برایش همراه داشته است.

وی پس از بازنشستگی از سینما قصد دارد به ساخت سریال‌های کوتاه بپردازد. او اولین رمانش «روزی روزگاری در هالیوود» را سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.