- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کابوس دیزنی ادامه دارد

The-Super-Mario

سوره سینما [1] – سوالی که کارشناسان گیشه و شیفتگان و حامیان کمپانی دیزنی باید جوابگو باشند، این است که چرا پیشرفته‌ترین و پولدارترین کمپانی تولید محتوای کودک، ارتباط خود را با مردم از دست داده است؟ چرا حتی لیبرال‌ها و طرفداران همجنس‌گرایی، به تماشای «دنیای عجیب» (Strange World) و «لایت‌یر» (Lightyear) نرفتند؟ آیا دلیلی دارد که دموکرات‌ها نمی‌خواهند فرزندانشان محصولات اخیر دیزنی و پیکسار را ببینند؟

«فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) توانست ۹۲ میلیون دلار در آخر این هفته بفروشد. عددی که کارشناسان گیشه در ورایتی و ددلاین در خوشبینانه‌ترین حالت، در حدود ۸۶ میلیون دلار تخمین زده بودند. آنها می‌خواستند که یک فرصت دیگر به دیزنی بدهند و فروش این فیلم را پشت «یخ‌زده ۲» (Frozen II) قرار بدهند. اما «سوپر ماریو» رکورد پرفروشترین هفته دوم یک انیمیشن را به خود اختصاص داد و از کمپانی اعظم دیزنی پیشی گرفت.

فروش این اثر در آمریکای شمالی به ۳۵۳ میلیون دلار رسیده است. اکثر بلاک‌باستر‌های پر خرج و محبوب، افت بیش از پنجاه درصد فروش را نسبت به هفته اول تجربه می‌کنند، اغلب فیلم‌های دیزنی و مارول، افت ۶۵ درصدی را تجربه کردند، اما «سوپر ماریو» فقط ۳۷ درصد کمتر از آخر هفته اول فروخت. فیلم کمپانی یونیورسال، از مرز ۷۰۰ میلیون دلار فروش جهانی نیز گذشت و در بیش از بیست کشور و تنها در ۱۳ روز، پرفروشترین فیلم ۲۰۲۳ بوده بوده است. این اثر، ۵۴ میلیون دلار در مکزیک، ۴۴ میلیون دلار در بریتانیا و ۲۹ میلیون دلار در آلمان فروخته است.

The-Super-Mario-Bros [2]

«سوپر ماریو» تا دو هفته دیگر هیچ رقیبی در گیشه نداشته و پیش بینی می‌شود به راحتی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و به صدرنشینی خود ادامه دهد. هالیوود ریپورتر به تنها ریسمانی که می توانست چنگ بیاندازد و فروغ این اثر را نادیده بگیرد، این بود که «سوپر ماریو» در چین، از یک فیلم با بازی جکی چان کمتر فروخته است.

فروش بالاتر از انتظار «سوپر ماریو» سبب شد تا هیچ فیلمی در این هفته نتواند به مرز ده میلیون دلار گیشه برسد. «جن گیر پاپ» (The Pope’s Exorcist) با بازی راسل کرو، توانست ۹ میلیون دلار بفروشد. اکثر مخاطبان، اگرچه از دیدن مجدد راسل کرو خرسند بودند، اما کل قضیه‌ جن‌گیری را داستانی تکراری خواندند.

«رنفیلد» (Renfield) با بازی نیکلاس کیج در نقش یک خون آشام، با ۸ میلیون دلار فروش، در رتبه سوم قرار دارد.

«جان ویک: بخش ۴» (John Wick: Chapter 4) توانست با ۷ میلیون دلار فروش، در رتبه چهارم قرار بگیرد. مجموع فروش این اثر در آمریکا به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است و فروش جهانی فیلم از مرز ۳۵۰ میلیون دلار گذشت و به پرفروشترین فیلم مجموعه تبدیل شد.