- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

از «شهر سیارکی» وس اندرسون تا «بلوط پیر» کن لوچ

Cannes2023

سوره سینما [1] – جشنواره هفتاد و ششم فیلم کن از ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) آغاز به کار کرده و قرار است ۲۱ فیلم در بخش رقابت (مسابقه) را رونمایی و قضاوت کند. بااینکه یکی از بهترین‌های جشنواره که «فیلم قاتلان ماه کامل» (Killers Of The Flower Moon) ساخته مارتین اسکورسیزی است به درخواست کارگردان در بخش مسابقه حضور ندارد اما لیستی که برای این بخش ارائه شده، لیست نسبتاً قابل قبولی است.

وس اندرسون، کن لوچ، ویم وندرس، آکی کائوریسماکی و هفده کارگردان دیگر به همراه بازیگران صاحب‌نامشان برای تصاحب نخل طلای جشنواره هفتاد و ششم رقابت می‌کنند.

با توجه به اینکه داستان هر فیلمی که به اکران عمومی درنیامده، برای مخاطب جذابیتی چند برابر دارد، روایت هر کدام از فیلم‌های مسابقه در جشنواره در حال برگزاری نیز جالب توجه است. در این گزارش براساس اطلاعاتی که در سایت رسمی جشنواره کن منتشر شده، به خلاصه داستان فیلم‌های بخش مسابقه کن ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

*«روی علف‌های خشک» (About Dry Grasses)/ نوری بیلگه جیلان

«روی علف‌های خشک» نهمین فیلم بلند نوری بیلگه جیلان و محصولی از سه کشور ترکیه، فرانسه و آلمان است که در ۱۹۷ دقیقه تولیده شده است.

این فیلم ترکی با نویسندگی مشترک بیلگه جیلان، ابرو جیلان و آکین آکسو و با بازی دنیز سلیلوغلو، مروه دیزدار و مصعب اکیجی، است.

About-Dry-Grasses [2]

در خلاصه داستان «روی علف‌های خشک» آمده است: صامت، یک معلم هنر جوانی است که چهارمین سال خدمت اجباری خود را با امید به مهاجرت به استانبول، در روستایی در آناتولی شرقی سپری می‌کند. او در این راه متهم به آزار یک دانش‌آموز می‌شود و امیدش را برای فرار به سمت یک زندگی بهتر از دست می‌دهد. اما آیا مواجهه او با نورای که او هم یک معلم است، به صامت کمک می‌کند بر اضطراب خود غلبه کند؟

*«آناتومی یک سقوط» (Anatomy Of A Fall) / ژوستین تریه

«آناتومی یک سقوط» یک فیلم فرانسوی به کارگردانی ژوستین تریه که براساس فیلمنامه‌ای به قلم تریه و آرتور هراری ساخته شده است. این فیلم که چهارمین ساخته کارگردانش است در مدت زمان ۱۵۱ دقیقه در جشنواره کن رونمایی می‌شود.

Anatomy-of-a-Fall [3]

در خلاصه داستان «آناتومی یک سقوط» آمده است: ساندرا، ساموئل و پسر کم‌بیناشان دنیل، در سال گذشته در یک مکان کوهستانی دور افتاده زندگی می‌کردند. وقتی جسد ساموئل بیرون از خانه پیدا می شود، تحقیقات برای مرگ در شرایط مشکوک آغاز می‌شود. در میان بلاتکلیفی، ساندرا متهم به قتل همسرش می‌شود. یک سال بعد، دنیل در محاکمه مادرش شرکت می‌کند و یک کالبد شکافی واقعی از رابطه والدینش برای او رقم می‌خورد.

ساندرا هولر، اسوان آرلو، میلو ماچادو-گرانر، جنی بث، سعدیه بنطائب و ساموئل تیس بازیگران این فیلم هستند.

*«شهر سیارکی» (Asteroid City)/ وس اندرسون

«شهر سیارکی» یک فیلم کمدی، عاشقانه و درام محصول کشور آمریکا به کارگردانی وس اندرسون است. فیلمنامه این فیلم را نیز وس اندرسون و رومن کاپولا به صورت مشترک به نگارش درآورده‌اند و بازیگرانی چون تام هنکس، اسکارلت جوهانسون، مارگو رابی، مایا هاک، جیسون شوارتزمن، جفری رایت، تیلدا سوینتن، برایان کرانستون، ادوارد نورتون، آدرین برودی، لیو شرایبر، هوپ دیویس، استیو پارک، روپرت فرند، استیو کارل، مت دیلون، هونگ چاو و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Asteroid-City [4]

در خلاصه داستان این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای آمده است: در سال ۱۹۵۵ میلادی، گروهی از دانش‌آموزان به همراه والدین خود برای شرکت در یک رقابت علمی، استراحت و همچنین تفریح، در یک جشنواره که در یک شهر بیابانی و خیالی در کشور آمریکا برگزار می‌شود، دور هم جمع می‌شوند و…

*«بنل و آداما» (Banel & Adama)/ راماتا-تولاه سی

«بنل و آداما» به کارگردانی راماتا-تولاه سی، محصول سه کشور فرانسه، سنگال و مالی است که در ۸۷ دقیقه تولید شده و در جشنواره کن رونمایی می‌شود.

Banel-&-Adama [5]

در خلاصه داستان «بنل و آداما» آمده است: بنل و آداما به شدت عاشق هم هستند و در روستایی دورافتاده در شمال سنگال زندگی می‌کنند. برای آنها هیچ چیز دیگری به جز عشقشان وجود ندارد. با این حال عشق همیشگی کامل آنها، در مسیر تضاد با آداب و رسوم جامعه است؛ زیرا در این دنیا جایی برای اشتیاق وجود ندارد چه برسد به هرج و مرج!

خدی مانه، بینتا راسین، ممادو دیالو، موسی سو و عمر سامبا دیا گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

*«باشگاه صفر» (Club Zero)/ جسیکا هاسنر

«باشگاه صفر» به کارگردانی جسیکا هانسر محصول مشترک کشورهای اتریش، بریتانیا، آلمان، فرانسه، دانمارک است که در ۱۱۰ دقیقه تولید شده است.

Club-Zero [6]

در خلاصه داستان این فیلم با بازی میا واسیکوفسکا، سام هور، سیدسه بابت نادسن آمده است: خانم نواک به کارکنان یک مدرسه بین‌المللی شبانه‌‌روزی می‌پیوندد تا یک کلاس غذا خوردن آگاهانه را آموزش دهد. او دستور می‌دهد که کمتر غذا خوردن سالم است. معلمان دیگر دیر متوجه اتفاقاتی می‌شوند که رخ می‌دهد و زمانی که والدین پریشان متوجه اتفاق رخ داده می‌شوند، باشگاه صفر به واقعیت تبدیل شده است.

*«برگ های مرده» (Fallen Leaves)/ آکی کائوریسماکی

آکی کائوریسماکی کارگردان فنلاندی فیلم «لو آور» در سال ۲۰۱۷ بازنشستگی خود از صنعت سینما را اعلام کرده بود، اما پس از آن تصمیم گرفت که نوزدهمین فیلم سینمایی خود را به نام «برگ‌های مرده» بسازد. این تراژیک کمدی ملایم که قبلا گمان می‌رفت گم شده است، چهارمین قسمت از سه گانه طبقه کارگر آکی کائوریسماکی پس از «سایه‌ها در بهشت»، «آریل» و «دختر کارخانه کبریت‌سازی» است.

در خلاصه داستان این فیلم ۸۱ دقیقه‌ای با بازی آلما پویستی و جویی واتانن آمده است: فیلم داستان دو فرد تنها را روایت می‌کند که به طور اتفاقی در شب هلسینکی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و سعی می‌کنند اولین و تنها عشق زندگی خود را پیدا کنند. مسیر آنها به سوی این هدف شرافتمندانه با شماره تلفن‌های گم شده، ندانستن نام و نشانی یکدیگر و تمایل عمومی زندگی به ایجاد موانع بر سر راه کسانی که به دنبال خوشبختی هستند، تیره شده است.

*«فتنه گر» (Firebrand)/ کریم آینوز

«فتنه‌گر» به کارگردانی کریم آینوز محصول کشور انگلستان و در ۱۲۰ دقیقه ساخته شده است. این فیلم در بازار فیلم ۲۰۲۱ آمریکا معرفی شد و قرار بود میشل ویلیامز و جود لاو بازیگران اصلی آن باشند اما در مارس ۲۰۲۲، آلیسیا ویکاندر به بازیگران پیوست و جایگزین ویلیامز شد.

در ماه می همان سال، سم رایلی، ادی مارسن، سایمون راسل بیل و ارین دوهرتی از دیگر بازیگران معرفی شده برای این فیلم بودند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در انگلستان غرق در خون تودور، کاترین پار، ششمین و آخرین همسر پادشاه هنری هشتم، در حالی که هنری ظالم در خارج از کشور در حال مبارزه است، نایب السلطنه نامیده می‌شود.

کاترین هر کاری که می‌تواند انجام داده است تا بر اساس عقاید رادیکال پروتستان خود برای آینده‌‌ای جدید تلاش کند. وقتی پادشاهی که به طور فزاینده‌ای بیمار و پارانوئید است، برمی‌گردد، خشم خود را به سمت رادیکال‌ها سوق می‌دهد، دوست دوران کودکی کاترین را متهم به خیانت می‌کند و او را در آتش می‌سوزاند.

کاترین وحشت‌زده و غمگین است، اما مجبور به انکار آن می‌شود و متوجه می‌شود که برای بقای خود می‌جنگد. توطئه در قصر طنین‌انداز می‌شود. با امید به آینده‌ای عاری از استبداد، آیا کاترین به خاطر پادشاه و کشور تسلیم امر اجتناب‌ناپذیر می‌شود؟

*«چهار دختر» (Four Daughters)/ کائوتر بن هانیا

«چهار دختر» به کارگردانی کائوتر بن هانیا محصول کشورهای فرانسه، تونس، آلمان، عربستان سعودی است که در ۱۰۷ دقیقه تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اولفا، یک زن تونسی و مادر چهار دختر بین روشنایی و تاریکی قرار دارد. یک روز دو دختر بزرگترش ناپدید می‌شوند و ماجرا از همین نقطه آغاز می‌شود.

هند سابری، آلفا حمرون، ای‌یا چیخائویی، تیسیر شیخی، نور کروی، ایچراق مطر و مجد مستورا بازیگران فیلم «چهار دختر» هستند.

*«خورشید آینده» (Il Sol Dell’Avvenire)/ نانی مورتی

«خورشید آینده» به کارگردانی نانی مورتی محصول کشور ایتالیا و در مدت زمان ۹۶ دقیقه تولید شده است.

در این فیلم نانی مورتی، مارگارت بوی، سیلویو اورلندو، باربورا بوبولوا و متئو آمالریک به ایفای نقش پرداخته‌اند.

A-Brighter-Tomorrow [7]

در خلاصه داستان «خورشید آینده» آمده است: جیووانی، فیلمساز سرشناس ایتالیایی در آستانه شروع فیلمبرداری یک فیلم سیاسی است. اما به نظر می‌رسد در میان ازدواج او در بحران، همکار تهیه‌کننده‌اش در آستانه ورشکستگی و صنعت فیلم که به سرعت در حال تغییر است، به همه چیز علیه او کار می‌کند! جیووانی اگر بخواهد دنیای کوچک خود را به سوی فردای روشن هدایت کند، باید در روش انجام کارها تجدید نظر کند.

*«جوانی» (QING CHUN)/ وانگ بینگ

«جوانی» یک فیلم مستند به کارگردانی وانگ بینگ و محصول مشترک بین‌المللی بین کشورهای فرانسه، لوکزامبورگ و هلند است. این مستند در ۲۱۲ دقیقه تولید شده و طولانی‌ترین فیلم جشنواره کن ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

«جوانی» روی گروهی از کارگران جوان ۲۰ ساله نساجی در شهر ژیلی چین واقع در ۱۵۰ کیلومتری خارج از شانگهای تمرکز دارد. جوانان هر سال روستاهای خود را ترک می‌کنند و به شهرک تولیدی مهاجرت می‌کنند. آنها به امید روزی بچه‌دار شدن، خرید یک خانه یا راه‌اندازی کسب و کار خود به‌طور خستگی‌ناپذیری کار می‌کنند. آنها در محل کار خود، در خوابگاه‌های غیربهداشتی زندگی می‌کنند.

QING-CHUN [8]

با گذشت زمان و سپری شدن فصل‌ها، دوستی‌ها و روابط عاشقانه بین آنها ایجاد شده و آنها به هم می‌پیوندند.

پراکندگی جغرافیایی، بی‌ثباتی مالی و فشارهای اقتصادی و خانوادگی، معصومیت و جوانی آنها را تسخیر می‌کند.

*«واهی» (La Chimera)/ آلیچه رورواکر

«واهی» به کارگردانی آلیچه رورواکر محصول کشورهای ایتالیا، فرانسه و سوئیس است که در مدت زمان ۱۳۰ دقیقه تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی کارول دوارت، ایزابلا روسلینی، آلبا رورواکر، وینچنزو نمولاتو و جاش اوکانر آمده است: هر کس Chimera مخصوص به خود را دارد، چیزی که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند اما هرگز موفق به یافتن آن نمی‌شود.

La-chimera [9]

برای گروه تومبارولی (دزدان قبرهای باستانی و شگفتی های باستان شناسی)، Chimera به معنای رهایی از کار و رویای ثروت آسان است. برای آرتور، Chimera شبیه بِنیامینا؛ زنی است که او از دست داده و برای یافتن او، آرتور همه جا را جستجو می‌کند، به درون زمین و در جستجوی دری به زندگی پس از مرگ که اسطوره‌ها از آن صحبت می‌کنند، می‌رود. در سفری ماجراجویانه بین زنده‌ها و مردگان، بین جنگل‌ها و شهرها، بین جشن‌ها و تنهایی‌ها، سرنوشت درهم تنیده این شخصیت‌ها آشکار می‌شود، همه در جستجوی Chimera هستند.

*«شور و شوق دودین بوفنت» (The Pot au Feu)/ تران آن هونگ

«شور و شوق دودین بوفنت» به کارگردانی تران آن هونگ محصول کشور فرانسه و در ۱۳۴ دقیقه تولید شده است.

The-Pot-au-Feu [10]

در خلاصه این فیلم با بازی ژولیت بینوش، بنوا ماگیمل و ژان مارک رولو آمده است: آشپزی بی‌نظیر به نام یوجنی در ۲۰ سال گذشته برای خوش‌خوراک معروف؛ دودین کار کرده است. با گذشت زمان، تمرین خوراک‌شناسی و تحسین متقابل به یک رابطه عاشقانه تبدیل می‌شود. ارتباط آنها باعث ایجاد غذاهایی می‌شود که یکی خوشمزه‌تر از دیگری است که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را هم گیج می‌کند. اما یوجنی به آزادی خود علاقه دارد و هرگز نخواسته با دودین ازدواج کند. بنابراین، او تصمیم می‌گیرد کاری را انجام دهد که قبلا هرگز انجام نداده است.

*«تابستان گذشته» (Last Summer)/ کاترین بریا

«تابستان گذشته» یک درام فرانسوی است که براساس فیلمنامه‌ای از بریا با همکاری پاسکال بونیتزر نوشته شده است. این فیلم یک بازسازی از فیلم دانمارکی «ملکه قلب‌ها» (۲۰۱۹) است.

در خلاصه داستان این فیلم ۱۰۴ دقیقه‌ای با بازی لیا دروکر، ساموئل کرچر، اولیویه رابوردین، کلونید کورو، سرنا هوی و آنجلا چن آمده است:

«آن» یک وکیل محترم است که با همسرش؛ پیِر و دو دختر کوچکشان در پاریس زندگی می‌کنند. تئو؛ پسر ۱۷ ساله پیِر از ازدواج قبلی‌اش، به خانه آنها نقل مکان می‌کند و «آن» در نهایت با او رابطه‌ای عاشقانه برقرار می‌کند. با انجام این کار، او با خطر از دست‌دادن حرفه و خانواده‌اش روبرو می‌شود. تئو شخصیتی شکننده دارد و با گذشت زمان، رابطهٔ آنها ویرانگر می‌شود.

*«می دسامبر» (May December)/ تاد هینز

«می دسامبر» یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی به کارگردانی تاد هاینز و براساس فیلمنامه‌ای از سامی برچ و داشتانی از برچ و الکس مکانیک است.

ناتالی پورتمن، جولیان مور، چارلز ملتون، پایپر کردا، الیزابت یو و گابریا چانگ گروه بازیگران این فیلم ۱۱۳ دقیقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

May-December [11]

در خلاصه داستان «می دسامبر» آمده است: بیست سال بعد از اینکه عشق بدنام یک زوج متاهل با اختلاف سنی بالا در سراسر کشور پخش می‌شود، یک زن وارد داستان می‌شود تا برای فیلمی درباره گذشته‌شان تحقیق کند و زوج متاهل را مورد فشار قرار می‌دهد.

*«هیولا» (Monster)/ هیروکازو کورئیدا

«هیولا» یک فیلم درام ژاپنی به کارگردانی هیروکازو کورئیدا و براساس فیلمنامه‌ای به قلم یوجی ساکاموتو است. در این فیلم ۱۲۶ دقیقه‌ای ساکورا آندو، ناگایاما ایتا، سویا کوروکاوا، هیناتا هیراگی، میتسوکی تاکاهاتا، آکیهیرو سونودا، ناکامورا شیدو و یوکو تاناکا بازی می‌کنند.

ساکورا آندو در این فیلم نقش مادری را بازی می‌کند که پس از مشاهدهٔ تغییرات آزاردهنده در رفتار پسرش با یک معلم روبرو می‌شود.

Monster [12]

در خلاصه داستان «هیولا» آمده است: سائوری یک مادر مجرد، وقتی رفتارهای عجیب‌وغریب پسر کوچکش میناتو را می‌بیند، احساس می‌کند که مشکلی وجود دارد؛ او متوجه می‌شود که یک معلم مسئول این امر است و به مدرسه پسرش می‌رود تا بداند چه خبر است. با این‌حال همان‌طور که داستان از چشم مادر، معلم و کودک نمایش داده می‌شود، حقیقت را به تدریج آشکار می‌کند.

 *«بلوط پیر» (The Old Oak)/ کن لوچ

«بلوط پیر» فیلمی رئالیستی به کارگردانی کن لوچ و براساس فیلمنامه‌ای از پل لاورتی در ۱۱۳ دقیقه ساخته شده است. لوچ اعلام کرده این آخرین فیلم او خواهد بود. «بلوط پیر» محصول مشترک انگلستان، فرانسه، بلژیک است.

دیو ترنر، ابلا ماری، دبی هانی‌وود، روبن بینبریج، راب کرتلی، اندی داوسون، کریس گاتز، لوید مولینگز و جو آرمسترانگ گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

The-Old-Oak [13]

در خلاصه داستان «بلوط پیر» آمده است: در یک جامعه معدنی در کانتی دورام که قبلا پر رونق بود، تی‌جی بناتین صاحب یک میخانه است که تلاش می‌کند تا میخانه خود را نگه دارد و آن را به عنوان فضای عمومی باقیمانده در شهر خود حفظ کند تا مردم بتوانند با هم در آنجا ملاقات کنند. در همین حال، وقتی پناهجویان سوری در این شهر مستقر می‌شوند، تنش‌ها در شهر بالا می‌رود اما بناتین با یکی از پناهندگان به نام یارا، ارتباط دوستی برقرار می‌کند.

 *«روزهای کامل» (Perfect Days)/ ویم وندرس

«روزهای کامل» محصول کشور ژاپن و به کارگردانی ویم وندرس در ۱۲۳ دقیقه ساخته شده است.

توکیو ایموتو، آریسا ناکانو، آئوی یامادا، یومی آسو، سایوری ایشیکاوا،  توموکازو میورا و مین تاناکا در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

Perfect-Days [14]

در خلاصه داستان «روزهای کامل» آمده است: هیرایاما از زندگی ساده خود به عنوان نظافتچی توالت در توکیو کاملا راضی به نظر می‌رسد. خارج از برنامه روزمره بسیار ساختارمند، او از علاقه‌اش به موسیقی و کتاب لذت می‌برد و عاشق درختان است و از آنها عکس می‌گیرد.

به تدریج در روند داستان مجموعه‌ای از برخوردهای غیرمنتظره، بیشتر از گذشته شخصیت او را نشان می‌دهد.

*«ربوده شده» (Rapito)/ مارکو بلوکیو

«ربوده شده» یک فیلم درام تاریخی ایتالیایی‌زبان به نویسندگی و کارگردانی مارکو بلوکیو است. این فیلم درباره ادگاردو مورتا؛ پسر جوان یهودی است که توسط ایالت پاپی از خانواده‌اش گرفته‌شده و به عنوان یک کاتولیک بزرگ شده است. این فیلم بر اساس کتاب «پرونده مورتارا» اثر دانیله اسکالیز ساخته شده‌ و محصول مشترک ایتالیا، فرانسه و آلمان است.

پائولو پیروبون، فائوستو روسو آلسی، باربارا رونچی، انیا سالا، لئوناردو مالتیز، فیلیپو تیمی، فابریتزیو جیفونی، آندره‌آ گرپلی و الساندرو فیوروچی گروه بازیگران این فیلم ۱۲۵ دقیقه‌ای هستند.

Rapito [15]

در خلاصه داستان «ربوده شده» آمده است: در سال ۱۸۵۸، در محله یهودیان بولونیا، سربازان پاپ به خانه خانواده مورتارا حمله می‌کنند. به دستور کاردینال، آنها برای دستگیری ادگاردو، پسر شش‌ساله خانواده فرستاده شده‌اند. بنا به شهادت خدمتکار سابق، این پسر در دوران نوزادی مخفیانه غسل تعمید داده شد. قانون پاپ نهایی است: او باید تحصیلات کاتولیک دریافت کند.

پدر و مادرش برای دیدن دوباره او مبارزه می‌کنند و افکار عمومی با حمایت از خانواده بر ضد قدرت موقت کلیسا نابردبار می‌شود؛ اما پاپ با بازگرداندن کودک موافقت نمی‌کند. با بزرگ‌شدن ادگاردو با ایمان کاتولیک، قدرت موقت کلیسا رو به کاهش می‌رود و وحدت ایتالیا آغاز می‌شود.

*«منطقه مورد علاقه» (The Zone Of Interest)/ جاناتان گلیزر

«منطقه مورد علاقه» فیلمی است به کارگردانی جاناتان گلیزر، محصول مشترک ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، لهستان که در ۱۰۶ دقیقه تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی کریستین فریدل و ساندرا هولر آمده است: فرمانده آشویتس، رودولف هوس و همسرش هدویگ، در تلاش هستند تا زندگی رویایی را برای خانواده خود در خانه و باغی در کنار اردوگاه بسازند.

 *«مگس های سیاه» (Black Flies)/ ژان استفن ساویر

«مگس‌های سیاه» یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی ژان استفن ساویر و نویسندگی رایان کینگ و بن مک براون است که بر اساس رمانی به همین نام اثر شانون برک اثر از سال ۲۰۰۸ ساخته شده‌است.

در این فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای، شان پن، تای شرایدن، کاترین واترستون، مایکل پیت، مایک تایسون و راکل ناو ایفای نقش می‌کنند.

Black-Flies [16]

در خلاصه داستان «مگس‌های سیاه» آمده است: اولی کراس (تای شریدان)، یک امدادگر جوان در نیویورک، با روتکوفسکی (شان پن)، یک EMT با تجربه همکاری می‌کند. در مواجهه با خشونت شدید، او به خطرات شغلی پی می‌برد که هر روز باورهای او را درباره زندگی و مرگ متزلزل می‌کند.

 *«بازگشت به خانه» (LE RETOUR)/ کاترین کورسینی

«بازگشت به خانه» یک فیلم درام فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی کاترین کورسینی است که در مدت زمان ۱۱۰ دقیقه تولید شده است.

آیزاتو دیالو سگنا، ویرژینی لدواین، دنیس پودالیدس، استر گوهورو، سوزی بمبا، لومان دو دیتریش، سدریک آپیتو، ماری-آنژ جرونیمی، هارولد اورسونی و ژان میکلانجل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان «بازگشت به خانه» آمده است: خدیجه، یک زن آفریقایی الاصل، به جزیره کورس سفر می‌کند تا از فرزندان یک خانواده ثروتمند اهل پاریس در تابستان مراقبت کند. دخترانش جسیکا و فرح او را همراهی می‌کنند. این امر فرصتی را برای خانواده مهیا می‌کند تا جزیره‌ای را که پانزده سال پیش در پی یک فاجعه ترک کرده بودند، دوباره کشف کنند.

 

گفتنی است هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن، از تاریخ ۱۶ الی ۲۷ می (۲۶ اردیبهشت الی ۶ خرداد) در شهر ساحلی کن در حال برگزاری است.