- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

وقت کشی تام هنکس برای اسکارلت جوهانسون

Tom-Hanks

سوره سینما [1] – روز گذشته و در هشتمین روز از برگزاری جشنواره فیلم کن، ۵ فیلم به نمایش درآمدند. «شهر سیارکی» به کارگردانی وس اندرسون، «ربوده شده» ساخته مارکو بلوکیو در بخش مسابقه، «کوبی» ساخته تاکشی کیتانو در بخش کن پریمیر و فیلم های «گل های بوریتی» ساخته ژائو سالاویزا و رنه نادر مسورا و «آیه های زمینی» به کارگردانی علی عسگری و علیرضا خاتمی در بخش نوعی نگاه به نمایش درآمدند.

* حضور متفاوت تام هنکس در جشنواره کن

در هشتمین روز جشنواره فیلم سینمایی «شهر سیارکی» به کارگردانی وس اندرسون، مهمترین اکران در بخش مسابقه بود. برای اکران این فیلم در کنار فیلمساز، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، جیسون شوارتزمن، برایان کرانستون، جفری رایت، استیو کارل، هوپ دیویس، روپرت فرند، ریتا ویلسون، مایا هاوک، فیشر استیونز و حتی بسیاری دیگر از بازیگران فیلم حضور داشتند.

اکران این کمدی با شوخی های همیشگی تام هنکس همراه بود. پس از پایان فرش قرمز این فیلم، بازیگران داخل سالن رفتند تا برای اولین بار «شهر سیارکی» را تماشا کنند. اما برای لحظاتی اسکارلت جوهانسون در جمعیت پشت در معطل شد و به همین دلیل بازیگران منتظر او ایستاده بودند. در همین حال با سوت‌های تام هنکس و دست‌ زدن های ریتمیک او، حاضرین تا زمان رسیدن اسکارلت جوهانسون حسابی با شوخی های هنکس سرگرم شدند.

Asteroid-City [2]

نمایش فیلم کمدی «شهر سیارکی» انرژی مضاعفی را به کاخ جشنواره آورد و با تشویق ۶ دقیقه ای تماشاگران همراه بود. پس از اکران، اندرسون که توسط بازیگرانش احاطه و در آغوش گرفته شده بود، گفت: «خیلی خوشحالم که فیلم را برای اولین بار کنار شما دیده ام. این سالن پر از افراد مناسبی است که برای تماشای فیلم من آمده اند. همه ما خوشحالیم که امروز اینجا هستیم. از بازیگران فوق‌العاده‌ای که در فیلم من بازی کرده اند، تشکر می‌کنیم.»

وس اندرسون آخرین بار در سال ۲۰۲۱ با فیلم سینمایی «بازگشت فرانسوی» در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشت.

*فیلم هایی که در کن خریداری شدند

طبق گزارش روزنامه های تخصصی آمریکایی، نتفلیکس حق پخش فیلم سینمایی «می دسامبر» ساخته تاد هینز را به مبلغ ۱۱ میلیون دلار خریداری کرده است.

ارزش این معامله ۱۱ میلیون دلار است که آن را به بزرگترین فروش در جشنواره امسال تبدیل کرده است.

همچنین شرکت آمریکایی نئون حق پخش فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته فیلم فوق‌العاده ژوستین تریه را که در رقابت برای نخل طلا نیز حضور دارد، خریداری کرده است.

به گزارش ورایتی، این درام دادگاهی از زمان اکران خود در جشنواره مورد توجه خریداران بوده؛ اگرچه هیچ رقمی برای آن منتشر نشده است.

«آناتومی یک سقوط» با بازی ساندرا هولر، اسوان آرلو، میلو ماچادو-گرانر، جنی بث، سعدیه بنطائب و ساموئل تیس، یک درام دادگاهی است. این فیلم به شکل یک تحقیق هیجان انگیز در مورد شرایط مربوط به سقوط مرگبار مردی است که از پنجره ای در طبقه بالای یک کلبه زمستانی به زمین سقوط می کند. برای مشخص شدن علت مرگ این مرد، او را در پزشکی قانونی کالبدشکافی می کنند تا متوجه شوند مرگ او خودکشی یا قتل بوده است.

*«آیه های زمینی» تنها فیلم ایرانی حاضر در کن رونمایی شد

روز هشتم جشنواره هفتاد و ششم فیلم کن، فیلم سینمایی «آیه های زمینی» به کارگردانی مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی با حضور عوامل و بازیگران اکران شد.

«آیه‌های زمینی»، تنها نماینده ایران در بخش‌های فیلم‌های بلند، جشنواره کن ۲۰۲۳ است که روز گذشته در بخش نوعی نگاه این جشنواره به نمایش درآمد.

Ali-Asgari [3]

علی عسگری، علیرضا خاتمی، حسین سلیمانی، صدف عسگری، مجید صالحی و فرزین محدث روی فرش قرمز این فیلم حضور داشتند.

علی عسگری؛ کارگردان این فیلم در صحبت هایی گفت: «ممنونم از شما که امروز در این مکان حاضر شدید و خوشحالم که به تماشای فیلم من می نشیند. من و علیرضا خاتمی کارگردانان این فیلم هستیم. نخستین بار علیرضا را در جشنواره ونیز دیدم و با او آشنا شدم و بعد از آن این فیلم را با همکاری یکدیگر ساختیم.»