- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ارزان‌ترین فیلم جهان به زودی کلید می‌خورد

baradaran-zare

نخستین فیلم بلند برادران زارع برای ثبت یک جنبش سینمایی جدید به زودی کلید خواهد خورد.

سوره سینما [1] – برادران زارع که تاکنون به صورت مشترک بیش از ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و مستند و تجربی را ساخته‌اند؛ و در حال حاضر مشغول پیش‌تولید نخستین فیلم بلند خود هستند.

«سگدونی» به کارگردانی مشترک فرزان و علیرضا زارع، نخستین فیلمی خواهد بود که تنها با ۵ دلار ساخته می‌شود. ساخت اولین فیلم ارزان قیمت تاریخ سینما، به عنوان بدعت‌گذاری چنین فیلم‌هایی در دنیای فیلمسازی رایج دنیا رقم خواهد خورد. این فیلم که با متدهای نوینی در فیلمسازی طراحی شده، به شکل سکانس پلان ساخته خواهد شد. از ویژگی این سبک فیلمسازی، علاوه بر کم‌هزینه بودن، استفاده از بازیگر حرفه‌ای با چهره ناآشنا برای مخاطب، نگارش فیلمنامه براساس لوکیشینی محدود که براساس دیدگاه فیلمساز طراحی شده و عوامل تولید محدود است. در اولین تجربه سینمایی این دو کارگردان جوان علیرضا زارع نویسنده فیلمنامه و فرزان زارع تهیه‌کننده خواهند بود؛ دیگر عوامل فیلم شامل محمد یاسین‌اردهی بازیگر و سجاد سپهری‌شکیب فیلمبردار هستند.

در خلاصه داستان فیلم «سگدونی»، که اولین اپیزود از یک مجموعه بلند پنج قسمتی با همین ویژگی‌هاست، آمده: بوکسوری که در مبارزات شرط‌بندی شرکت می‌کند آخرین حریف خود را کشته است.