- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ششمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» برگزار شد

etefagh-tarane1

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی، در ابتدا پس از تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، نماهنگی از «زنده‌یاد استاد معینی‌کرمانشاهی» پخش شد.

در این هنگام سعید بیابانکی، مجری برنامه، از شاعران جوان برای شعرخوانی دعوت نمود و صابر سعدی، بابک نبی، رضا احسانپور و مهتاب موسوی از شاعرانی بودند که به ترتیب به شعرخوانی پرداختند.

سپس بیابانکی بخش‌هایی از کتاب «استخوان‌ها‌یم عطر تو را گرفته‌‌اند»، نوشته وحیدرضا سیاوشان، را برای مخاطبین خواند. در ادامه دکتر عبدالحمید ضیایی‌، شاعر و استاد فلسفه، بحث خود را پیرامون شعر و فلسفه دنبال کرد و به سخنرانی درباره «امید و یاس در شعر» پرداخت.

در بخش بعدی، رویا باقری مخاطبین را مهمان غزل‌های زیبای خود کرد که پس از او محمد شیخی و مریم ترنج نیز به شعرخوانی پرداختند.

بخش دیگر این مراسم به معرفی کتاب اختصاص داشت که یاسین حجازی توضیحاتی را در خصوص کتاب «قاف» برای مخاطبان ارائه داد. این کتاب در ۱۱۶۳ صفحه، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از ۳ متن کهن فارسی است.

etefagh-tarane2

در این برنامه غلامرضا طریقی، شاعر محبوب کشورمان، نیز حضور داشت که با شعرخوانی خود به این محفل رونق بخشید.

بخش بعدی این مراسم با اجرای ساز و آواز مرتضی صنایعی و حسین‌رضا اسدی همراه بود. ششمین محفل شعر و موسیقی اتفاق ترانه در حالی خاتمه یافت که محمدعلی محمدی و علیرضا گل‌افشان برگزیدگان قرعه کشی این برنامه بودند و اشعار رویا باقری، مریم ترنج، حمیده غفوریان و نوید کلانکی به عنوان آثار برتر این محفل از سوی بیابانکی به مخاطبین اعلام شد. بدین ترتیب حکایت ششمین محفل شعر و موسیقی اتفاق ترانه به پایان رسید و محفل بعدی در روز شنبه پنجم دی‌ماه ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.