- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نویسنده ایرانی و نگارش بلندترین رمان تخیلی به زبان فارسی

cjm

به گزارش سوره سینما [1] ، سارا صولتی نویسنده و هنرمند کشورمان موفق شد با تلاش بی وقفه خود رکورد بلندترین رمان تخیلی (فانتزی) به نام سی جی ام ویگو مورتنسن (دزو-وینا) را برای فارسی زبانان به نگارش درآورد.

دلیل اصلی وی برای آغاز نویسندگی این کتاب شعری با نام بازگشت به بابل بود که بازیگر آمریکایی سه گانه ی ارباب حلقه ها (ویگو مورتنسن) در سال ۲۰۰۳ در یک گردهمایی ضد جنگ آن را برای حضار خواند.

نکته جالب توجه درباره ویگو مورتنسن، بازیگر نام آشنای آمریکایی می توان به این نکته اشاره کرد که وی در سال های اوج شهرت خود در خرداد ماه سال ۲۰۰۶ طی یک سفر به ایران از سارا صولتی در حمایت از این رمان با ارزش و نفیس تقدیر کرده است.

این نویسنده ی جوان کشورمان بیشتر از یک دهه از عمر خود را بی وقفه روی این پروژه مشغول به کار بوده است. صولتی موفق شده بیش از نیمی از این رمان را که بیشتر از ۱۰۰ جلد است را به اتمام برساند.این رمان همانگونه که ذکر شد CJM Viggo Mortensen نام دارد.

در سال ۱۳۸۳ سه جلد اول این رمان از طریق اینترنت در اختیار برخی از علاقه مندان قرار گرفت و درآمد حاصل از آن به طور کامل به زلزله زدگان بم اختصاص داده شد.