- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ماجرای فیلم بعدی کریستوفر نولان مشخص شد/ «دانکرک»: عملیات نجات ۳۰۰هزار سرباز از محاصره ارتش آلمان

Director/co-writer/producer Christopher Nolan arrives at the premiere of "Interstellar" at the TCL Chinese Theater on Sunday, Oct. 26, 2014, in Los Angeles. (Photo by Jordan Strauss/Invision/AP)

سوره سینما: [1] امروز برادران وارنر طی بیانیه‌ای اعلام نمود که فیلم بعدی کارگردان سرشناس، کریستوفر نولان، یک اکشن هیجانی جنگی تحت عنوان دانکرک (Dunkirk) خواهد بود که نگارش فیلم‌نامه آن نیز برعهده این کارگردان است:
«ادامه همکاری با کریستوفر نولان، فیلمسازی که چند عنوان بسیار موفق تجاری داشته و نظر منتقدین بسیاری را جلب کرده است، برای ما بسیار لذت‌بخش می‌باشد. دانکرک یک داستان جذاب و قدرتمند دارد و برای اثری که کریس و اِما خلق خواهند کرد لحظه‌شماری می‌کنیم»

دانکرک یکی از وقایع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۰ را به تصویر می‌کشد. این واقعه به تخلیه و نجات ۳۰۰ هزار سرباز خودی که تحت محاصره ارتش آلمان در شهر فرانسوی دانکرک بودند، مربوط می‌شود.  اطلاعاتی از بازیگران این عنوان دردسترس نیست، اما مذاکرات با مارک رایلنس، کنث برانگ و تام هاردی آغاز شده است.

فیلم‌برداری در ماه می در مکان‌ها و لوکیشن‌های واقعی این رویداد تاریخی که پس‌زمینه داستان را شکل می‌دهند، آغاز خواهد شد.

طبق گفته برادران وارنر، دانکرک در تاریخ ۲۱ جولای سال ۲۰۱۷ بر روی تمامی صفحه‌های نمایش ازجمله آیمکس ۷۰mm و ۳۵mm اکران می‌شود.