- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمدحسین نیرومند: برخی انجمن آسیفا را خیلی بزرگ می‌کنند

niromand

به گزارش سوره سینما [1]، محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس، پیرامون عدم اختصاص بخش انیمیشن در جشنواره‌ی فجر امسال و همچنین اکران نشدن این آثار در کاخ جشنواره به  گفت: به نظرم یکی از بدسلیقگی‌های مدیریت امسال جشنواره‌ی فجر همین اتفاق است.

وی ادامه داد: تولید ۸ انیمیشن و رسیدن آن‌ها به سی‌وچهارمین دوره‌ی جشنواره فجر یک موضوع بسیار بسیار مهم است که مسئولان جشنواره باید این فرصت را مغتنم می‌شمردند و روی آن کار کرده و در پرونده ی کاری خودشان الصاق می‌کردند. ضمن اینکه سال گذشته تجربه‌ی اکران موفق «شاهزاده روم» وجود داشت و این انیمیشن توانسته بود چهارمین فیلم پرفروش سال گذشته‌ی سینمای کشور شود. همین اتفاق نشان می‌دهد که صنعت انیمیشن از چرخه‌ی دانشجویی و غیر حرفه‌ای وارد یک فضای کاملا حرفه‌ای شده است.

نیرومند افزود: به هر حال رسیدن ۸ انیمیشن به جشنواره موقعیت خیلی خوبی برای مجموعه‌ی فعلی جشنواره بود که متاسفانه متوجه اهمیت آن نشدند و فرصت بسیار خوبی را از دست دادند. ضمن اینکه سال آینده قطعا ۸ انیمیشن نخواهیم داشت؛ چون پروسه‌ی تولید این آثار طولانی است.

مشاور هنری اسبق وزیر فرهنگ و شورای اسلامی، در مورد نقش «انجمن آسیفا» در این اتفاق افزود: متاسفانه برخی انجمن آسیفا را خیلی بزرگ می‌کنند، در حالیکه این انجمن خیلی جدی نیست. درست است که آن‌ها سابقه‌ای طولانی در حوزه‌ی انیمیشن دارند، ولی بسیاری از انیمیشن‌سازان مطرح کشور اصلا آن‌ها را قبول ندارند و این انجمن اصلا جامعیت ندارد. مسئولان جشنواره، باید با بخش انیمیشن، حداقل مانند بخش «هنر و تجربه» عمل می‌کردند و انتخاب آثار را بر عهده‌ی یک هیئت انتخاب می‌گذاشتند.

وی در پایان پیرامون انتقاد برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه، مذهبی بودن موضوع بیشتر آثار انیمیشن فرستاده شده به جشنواره، دلیل حذف بخشی مجزا برای انیمیشن بود، گفت:خدا کند که این‌طور نباشد. من نمی‌توانم قضاوت کنم و نام این اتفاق را بد سلیقگی می‌گذارم.

منبع: فارس