- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعتراض فیلمنامه نویسان به حذف سیمرغ فیلمنامه از نگاه نو

fajr34-11

به گزارش سوره سینما [1]، در متن نامه شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران خطاب به حجت‌الله ایوبی آمده است:«سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با اوج و فرودهای ناگزیرش به پایان رسید اما کارنامه سینمای ایران و دستاوردهای جشنواره ی فیلم فجر همچنان ادامه دارد و مورد ارزیابی کارشناسان قرار می گیرد.

با انتشار دفترچه سیاست های سینمایی در سالی که رو به پایان است نوید آن می رفت که توجه ویژه به فیلمنامه نویسی در دستور کار مسئولین سینمایی کشور قرار گیرد اما حذف جایزه سیمرغ فیلمنامه از بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر با این رویکرد همخوانی ندارد. این توجیه که سیمرغ دیگر حرفه ها نیز از این بخش حذف گردیده و در بخش سودای سیمرغ به آنها توجه خواهد شد قانع کننده نیست. کیست که نداند فیلمنامه نویسی همچون کارگردانی دارای شان و جایگاهی تالیفی است و نمی توان آن را با دیگر حرف سینمایی مقایسه کرد. همکاری فیلمنامه نویسان حرفه ای با کارگردانان جوان می تواند در ارتقاء سطح کیفی فیلم ها نقش موثری داشته باشد و سازمان سینمایی باید با سیاست‌های تشویقی، انگیزه های این همکاری را تقویت کند و نه اینکه از آن بکاهد.

شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران امیدوار است با اختصاص جایزه سیمرغ فیلمنامه فیلم اول در بخش نگاه نو شاهد احترام به امر تالیف و حمایت معنوی از فیلمنامه نویسان حرفه ای کشور باشیم».

منبع: فارس