- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تقدیر از کارگردانان «A۱۵۷ » و «فصل هرس» در افتتاحیه فیلم «۱۰۰»

100-fest

به گزارش سوره سینما [1]، علی قربانی دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» گفت: مهلت ارسال آثار در بخش ملی و بین الملل این دوره از جشنواره فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» به پایان رسید و بر اساس آمار به دست آمده در بخش ملی ۱۶۷۸ اثر از ۹۷۰ فیلمساز دریافت شد که از این تعداد ۱۲۰ اثر به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند.

وی ادامه داد: علاوه بر بخش اصلی مسابقه ملی، ۱۵۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه ای دیگر در بخش جنبی و به صورت غیر رقابتی نمایش داده می شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» با اشاره به بخش بین الملل این رویداد سینمایی یادآور شد: بخش بین الملل این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و جنبی می شود. در این بخش ۷۰۰ فیلم از ۵۰ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بخشی از آثار منتخب در بخش رقابتی و برخی دیگر در بخش جنبی بین الملل نمایش داده می شود.

قربانی با اشاره به مرور فیلم های برگزیده ۱۰۰ ثانیه ای در جشنواره های مختلف جهان تاکید کرد: در کنار بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم های «۱۰۰ ثانیه ای»، بخشی را به نمایش فیلم های برگزیده ۱۰۰ ثانیه ای اختصاص داده ایم و مجموع این فیلم ها در ۷ سانس به نمایش در می آید. فیلم های برگزیده ۱۰۰ ثانیه ای متعلق به کشورهای دانمارک، پاکستان، بوستون آمریکا، ترکیه، باکو، ایتالیا و بلاروس است.

دبیر این جشنواره سینمایی با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره در تاریخ ۱۱ اسفند در پردیس سینمایی سنندج برگزار می شود و قرار است از بهروز نورانی پور کارگردان مستند «A۱۵۷ » و لقمان خالدی کارگردان «فصل هرس» به عنوان دو فیلمساز کرد تقدیر شود.

قربانی در پایان تاکید کرد: نمایش آثار دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی است و پس از آن مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی روز ۱۴ اسفندماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

منبع: مهر