- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

زندگی بزرگ‌ترین مشت‌زن تاریخ بر پرده سینما/ دنیرو با «دست سنگی» می‌آید

robert-de-niro

به گزارش سوره سینما [1]، «دست‌ سنگی» جدیدترین فیلم رابرت دنیرو که یک درام ورزشی زندگینامه‌ای است تابستان آینده توسط «واینستاین کمپانی» در سینماهای امریکای شمالی روی پرده خواهد رفت. ادگار رامیرز بازیگر ونزوئلایی نقش روبرتو دوران یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین بوکسورهای دنیا در ۸۰ سال گذشته را در این درام ورزشی ایفا کرده است.

«واینستاین کمپانی» با خرید حقوق پخش داخلی فیلم در جشنواره فیلم کن پارسال، متعهد شد فیلم جدید دنیرو را دست‌کم در ۲۰۰۰ سالن سینما در سراسر ایالات متحده و کانادا به نمایش درآورد.

«دست‌ سنگی» (Hands of Stone) به نویسندگی و کارگردانی جاناتان یاکوبویچا فیلمساز ونزوئلایی، روایتگر داستان زندگی روبرتو دوران است که از میان زاغه‌نشین‌های پاناما تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین جنگجویان دوران خودش شد. رقابت او با «شوگر ری لئونارد» (با بازی آشر ریموند) به عنوان یکی از پرخاشجویانه‌ترین رقابت‌های تاریخ بوکس دنیا شناخته می‌شود.

دوران به خاطر قدرت مشت‌زنی‌اش به «دست‌‌ْ سنگی» معروف بود. بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۲، او در ۱۱۹ مسابقه روی رینگ بوکس رفت و ۱۰۳ مرتبه پیروز میدان شد. دوران در سن ۵۰ سالگی بازنشست شد.

الن بارکین، جان تورتورو و آنا دی آرماس دیگر بازیگران این درام ورزشی هستند که از جمعه ۲۶ اوت (پنجم شهریور ۹۵) در سینماهای امریکای شمالی روی پرده می‌رود. «مکس استیل»، «مکانیک: رستاخیز» و یک فیلم ترسناک همچنان بدون عنوان از استودیوی سونی از جمله فیلم‌هایی هستند که همزمان با فیلم دنیرو افتتاح می‌شوند.

نزدیک به چهار دهه قبل، دنیرو در فیلم «گاو خشمگین»ِ مارتین اسکورسیزی یکی از تماشایی‌ترین اجراهایش را به نمایش گذاشت و نقش بوکسوری خودویرانگر به نام جیک لاموتا را بازی کرد؛ نقشی که دومین جایزه اسکار بازیگری را برایش به همراه داشت. او به تازگی کمدی «پدربزرگ کثیف» را بر پرده سینماها داشت که با استقبال نسبتا خوبی روبه‌رو شد. بازیگر ۷۲ ساله امریکایی به زودی بازی در فیلم «کمدین» را آغاز می‌کند. این فوریه ۲۰۱۷ اکران عمومی خواهد شد.

منبع: آی سینما