- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بابک حمیدیان: «بیمار استاندارد» سریال دم‌دستی نیست

bimar-estandard

به گزارش سوره سینما [1]، بابک حمیدیان بازیگر سریال «بیمار استاندارد» ساخته سعید آقاخانی که این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود، گفت: «بیمار استاندارد» یک اثر فانتزی با حال و هوای فیلمنامه های بهرام توکلی و همچنین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی است.

وی افزود: این سریال طنز و کمدی نیست بلکه بر پایه یک موقعیت واقعی و تئوری بیمار استاندارد شده، ساخته شده است که در آن یک نفر به عنوان مدلی از افراد بیمار نقش بازی می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه این سریال موقعیت های فانتزی دارد، بیان کرد: «بیمار استاندارد» موقعیت های فانتزی دارد و بر پایه مستندات اجتماعی به نگارش درآمده است بنابراین نباید ساختار آن را با طنزهایی چون «پایتخت» و دیگر سریال ها مقایسه کرد که پیش از این از شبکه های سیما پخش شده اند.

بازیگر فیلم «بادیگارد» با اشاره به داستان سریال «بیمار استاندارد» و فضای آن عنوان کرد: از آنجایی که ذائقه برخی مخاطبان به آثاری که سریعا داستانش مشخص می‌شود عادت کرده ممکن است این سریال کمی عجیب و غریب به نظر برسد و پیامش هم الزاما سرراست نباشد. هدف ما هم از این سریال این بود که به تدریج سطح سلیقه مخاطب را بالا بریم و مدلی از سریال سازی را در حوزه طنز و کمدی نمایش دهیم که عجیب تر باشد و همین ویژگی سریال «بیمار استاندارد» است.

حمیدیان با اشاره به بازخوردهایی که از اطرافیان خود نسبت به این سریال گرفته است، اظهار کرد: طبیعتا از میان اطرافیانم آنها که مرا دوست دارند این سریال را هم پسندیده اند ولی بعضی از مردم متاسفانه این سریال را با آثار سال های قبل در ایام نوروز مقایسه می کنند. درصورتیکه هر اثری باید در دوره خودش نقد شود، سریال ها باید از ساده انگاری و سهل اندیشی فاصله بگیرند و «بیمار استاندارد» از این حیث قابل دفاع است.

وی در پایان درباره حضور دوباره خود در تلویزیون با این سریال یادآور شد: خوب است که هر چند سال یک بار بتوانم به تلویزیون بازگردم و خوشحالم که حضورم در تلویزیون با مسعود ردایی به عنوان تهیه کننده، بهرام توکلی فیلمنامه نویس و سعید آقاخانی کارگردان همراه بود.

منبع: مهر