- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان «اتاق» درباره جنگ جهانی دوم فیلم می‌سازد

lenny-abrahamson

به گزارش سوره سینما [1]، لنی آبراهمسن کارگردان فیلم تحسین‌شده «اتاق» قرار است فیلمی درباره جنگ جهانی دوم را که اقتباسی از کتاب «فرار بزرگ» نوشته نیل باکمب است، کارگردانی کند.

هالیوود ریپورتر گزارش داده که این کتاب به‌زودی منتشر خواهد شد و دو کمپانی «فیلم۴» و «المنت پیکچرز» پیشاپیش حق اقتباس آن را به دست آورده‌اند و آبراهامسن نیز به عنوان کارگردان این پروژه انتخاب شده است.

نویسنده‌ای که قرار است این داستان را اقتباس کند، هنوز مشخص نشده اما اد گینی از کمپانی المنت پیکچرز یکی از تهیه‌کنندگان است که در فیلم‌های اخیر آبراهمسن با او همکاری کرده است.

«فرار بزرگ» بر اساس داستان واقعی سه خلبان بی‌باک در جنگ جهانی دوم است که در بدنام‌ترین زندان آلمان به دام افتاده‌اند. این داستان بزرگ‌ترین فرار جمعی از زندان و پرواز این خلبانان به سوی آزادی را روایت می‌کند. باسکمب که کتاب بعدی‌اش «دژ زمستانی» در ماه می منتشر می شود، در حال حاضر مشغول نوشتن داستان «فرار بزرگ» است.

آبراهامسن برای «اتاق» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد؛ فیلمی با بازی بری لارسن درباره زنی که به مدت پنج سال در یک اتاق حبس شده و مورد آزار قرار می‌گیرد و فرزندش را فراری می‌دهد. این کارگردان ایرلندی همچنین قرار است کارگردانی فیلم «دنیای یک مرد» را به عهده بگیرد و فیلمنامه را همراه با جان ریموند درباره مشت‌زنی به نام امیل گریفیت بنویسد.

منبع: آی سینما