- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

کارگردان «قلاده‌های طلا» چه کتاب‌هایی را برای نمایشگاه کتاب پیشنهاد کرد؟

talebi

به گزارش سوره سینما [1]، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون پیرامون پیشنهاداتش برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: یکی از بهترین کتاب‌هایی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده کتاب «نظام سیاسی و دولت مطلوب در اندیشه سیاسی شیخ مفید، سیدمرتضی و شیخ طوسی» که توسط علی خالقی، محمود شفیعی و سیدمحمدرضا موسویان تالیف شده است که به نظر من این کتاب بسیار اثر پر مغز و جالبی است.

وی کتاب «رسم دلبری» تالیف محمدمهدی زیدآبادی نژاد و علی افاضاتی را به مردم پیشنهاد کرده و درمورد این رمان گفت: کتاب دیگری که به نظرم مفید است رمان «رسم دلبری» است که بسیار رمان پرکشش و پر مفهومی است و خواننده را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که خواننده را با شرایط تاریخی خودش آشنا می‌کند. به نظر من این کتاب حتی زمینه تبدیل شدن به فیلم را هم دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» همچنین با اشاره به اینکه در این فیلم از آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی استفاده کرده‌ام، اظهار داشت: من در فیلم «قلاده‌های طلا» از کتاب‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی به خصوص از کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی نیز استفاده کردم که واقعا کتاب خوبی است.

منبع: فارس