- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بحران «یمن» به فصل‌های جدید «فرار از زندان» و «۲۴» رسید

prison-break

به گزارش سوره سینما [1]، به رسم هر سال، شبکه های تلویزیونی در بهار، از برنامه های پاییزه خودشان رونمایی می کنند. همین موضوع بهانه ای شد تا فاکس، اطلاعات جدیدی از ادامه دو سریال مشهورش، «۲۴» و «فرار از زندان» ارائه کند.

«فرار از زندان» جدید، قرار است یک سریال کوتاه باشد که در ادامه سریال مشهور شبکه فاکس ساخته می شود. داستان مجموعه جدید، وقایع بعد از مرگ مایکل اسکوفیلد را روایت می کند. وقتی سارا و لینکلن متوجه می شوند مایکل در یکی از زندان های یمن اسیر است اما تیمشان را جمع می کنند تا این بار او را از زندان فراری دهند. با انتشار تریلر این سریال جدید، مشخص شد بخش قابل توجهی از داستان آن در یمن اتفاق می افتد. که باید دید با توجه به سابقه بد آمریکایی ها از نشان دادن چهره اسلام، این بار آنها به دنبال تصویر کردن چه دیو وحشتناکی هستند. قرار است این سریال کوتاه در نیم فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ که هر ساله از اواخر دسامبر آغاز می شود و تا ماه می هم ادامه دارد، پنجشنبه شب ها از شبکه فاکس پخش شود. تا کنون حضور کاراکتر های مایکل اسکوفیلد، لینکلن باروز، سارا تانکردی، تی بگ، سی نوت، سوکره و کلرمن از مجموعه قبلی در این سریال هم قطعی شده است. گفتنی است فیلمبرداری این سریال در ونکوور کانادا و مراکش رخ داده و موسیقی آن مثل سری قبل بر عهده رامین جوادی بوده است.

در نیم فصل تلویزیون آمریکا، یک سریال مشهور دیگر هم باز می گردد که اتفاقا آن هم در فصل جدیدش به یمن ارتباط مستقیم دارد. سریال «۲۴: میراث» ادامه ای است بر سریال «۲۴» اما با کاراکترهای جدید که دوباره در CTU یا واحد ضد ترور آمریکا رخ می دهد. جدیدترین اثر هاوارد گوردون در مقام تهیه کننده، ابتدا در روزهای ۵ و ۶ فوریه ۲۰۱۷ روی آنتن شبکه فاکس می رود و پس از آن دوشنبه شب ها پخش می شود. این اثر هم در قالب یک سریال ۱۲ قسمته ساخته شده و کار کوتاه محسوب می شود. داستان این سریال در مورد یک قهرمان جنگی سیاه پوست است که باید با کمک CTU در برابر بزرگ ترین تهدید کشتار جمعی تاریخ آمریکا ایستادگی کند. با توجه به این که حضور بازیگرانی چون شیلا وند -که ایرانی تبار است و سابقه بازی در فیلم های ضد ایرانی و کثیف دیگری چون «آرگو»، «دختری در شب تنها به خانه می رود» و… را در کارنامه اش دارد- در نقش نیلا، سعد صدیقی در نقش مالک، آلشا رنی در نقش عایشه و حتی بازیگری به نام جولوی دنم در نقش یک نیروی جهادی (استشهادی) قطعی شده، می توان منتظر یک اثر ضد اسلامی دیگر هم بود. ظاهرا شش ماه قبل از اتفاقات قسمت اول، اریک کارتر (نقش اول سریال جدید) و تیمش در یمن، رهبر یک گروهک تروریستی به نام شیخ ابراهیم بن خالد را کشته اند و حالا دوست داران او با فتوایی، حکم مرگ کارتر، خانواده و تیمش را داده اند. در سری جدید مجموعه «۲۴» دیگر خبری از کاراکتر مشهور جک باور نخواهد بود. کیفر ساترلند، بازیگر این نقش خود به جمع تهیه کنندگان این سریال پیوسته است.

گفتنی است «لوسیفر»، سریال کامیک بوکی، پر حاشیه و ضد دین شبکه فاکس که با اعتراضات کمیپین ها و نهاد های غیر دولتی آمریکایی نظیر «۱ میلیون مادر» مواجه شده بود و سریال ابرقهرمانی «گاتهام» که در مورد این شهر، قبل از به وجود آمدن بتمن است، هم به ترتیب برای فصول دوم و سوم تمدید شده اند و از پاییز دوباره روی آنتن فاکس باز می گردند.

منبع: تسنیم