- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«جیمزباند» بدون سم مندس ادامه پیدا می‌کند

james bond+Sam Mendes

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از گاردین، کارگردان برنده جایزه اسکار که فعالیت‌ هنری خود را از کارگردانی تئاتر آغاز کرده است، ابراز امیدواری کرد که کارگردان بعدی سری فیلم‌های جیمز باند نیز همانند او از مسیری متفاوت به این کار وارد شود.

مندس درباره تجربه پنج سال دست‌وپنجه نرم کردن با ساخت دو فیلم «اسکای‌فال» و «اسپکتر» گفت: «هر لحظه از این سفر فوق‌العاده را دوست داشتم. اما اکنون زمان آن رسیده که این کار را به فرد دیگری بسپارم.»

«اسکای فال» یکی از موفق‌ترین آثار در سری فیلم‌های جیمز باند است و بسیاری از منتقدان سینمایی بر این اعتقاد هستند که مندس به شخصیت‌های این فیلم عمقی تازه بخشیده است. هر چند «اسپکتر» هم از نمونه‌های موفق جیمز باند است اما برخی از منتقدان نظر مثبتی درباره آن نداشتند.

کارگردان «جاده‌ای به سوی تباهی» گفت: «کار من داستان گفتن است و دوست دارم داستان‌هایی درباره شخصیت‌هایی تازه روایت کنم.»

در حالی که هنوز مشخص نیست، دنیل کریگ برای پنجمین بار در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود یا نه، بسیاری از تام هیدلستون و ادریس البا به عنوان بازیگر بعدی جیمز باند نام می‌برند.

مندس درباره بازیگر بعدی جیمز باند هم سخن گفت. او لابی کردن هواداران برای تحمیل یک بازیگر به سازندگان را بیهوده دانست زیرا در نهایت تنها یک نفر یعنی باربارا بروکولی تهیه‌کننده سری فیلم‌های جیمزباند مسئول این انتخاب است. او در این باره گفت: «رای‌گیری در کار نیست. باربارا بروکولی تصمیم می‌گیرد چه کسی جیمزباند بعدی خواهد شد.»

پیش از دنیل کریگ بازیگران سرشناسی چون شان کانری، راجر مور، پیرس برازنان، تیموتی دالتون و جرج لازنبی ایفاگر نقش جیمز باند بودند.

منبع: خبرآنلاین