- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گیشه سینمای آمریکا در تسخیر مردان ایکس

X-Men- Apocalypse

به گزارش سوره سینما [1]، هم تحلیل گرالن اقتصادی سینما و هم کمپانی فوکس قرن بیستم، انتظار فروش افتتاحیه بالاتری را برای این فیلم داشتند.

اهل فن گمان می کرد تازه ترین قسمت مجموعه اکشن و ابرقهرمانانه «مردان ایکس»، حداقل با یک افتتاحیه ۹۰ میلیون دلاری نمایش عمومی خود را آغاز کند.

از مدت ها قبل تماشاگران سینما در انتظار اکران عمومی این فیلم پرسروصدا بودند و منتقدان سینمایی از آن به عنوان یکی از مطرح ترین محصولات تایستان سینما اسم می بردند.

این اکشن ماجراجویانه و کمیک استریپی با هزینه تولید ۱۷۸ میلیون دلاری تهیه شده و فروش بین المللی آن در ۷۷ کشور دنیا، تا به حال ۱۷۵ میلیون دلار بوده است.

کمپانی فوکس قرن بیستم «مردان ایکس: آپوکالیپس» را حدود ده روز زودتر از آمریکای شمالی، در بقیه کشورهای دنیا اکران عمومی کرد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، فروش کلی این اکشن ماجراجویانه در آمریکای شمالی، حداکثر حدود ۲۰۰ میلیون دلار خواهد شد و نه بیشتر.

برایان سینگر کارگردانی فیلم را به عهده داشته و گروه بازیگران قسمت های قبلی این مجموعه فیلم، در قسمت تازه آن نقش های قبلی خود را تکرار کرده اند.

دومین فیلم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا و کانادا هم یک محصول تازه دیگر به نام «الیس درون شیشه نگاه» محصول کمپانی والت دیزنی است.

این اکشن فانتزی در سه روز اول نمایش خود، ۲۸ میلیون دلار فروش کرد و انیمیشن «پرنده های خشمگین» را به ردیف سوم جدول فروش فرستاد.

انیمیشن شرکت فیلم سازی سونی با فروشی حدود ۱۹ میلیون دلار در این ردیف نشست، تا فروش ده روز اول نمایش خود را به ۶۶ میلیون دلار برساند.

منبع: جام جم آنلاین