- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پایان تهدیدهای غیرواقعی کمال تبریزی/ درحالی‌ که فیلمبرداری «سرزمین کهن» ادامه داشت کمال تبریزی اعلام کرد که فیلمبرداری این سریال را از سر خواهد گرفت!

kamal-tabrizi

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، هفته پیش خبرگزاری ایسنا با انتشار گفت‌وگویی از کمال تبریزی مدعی شد که فیلمبرداری فاز سوم سریال سرزمین کهن که کارگردانی آن برعهده کمال تبریزی است، در اعتراض به سخنان اخیر مسعود فراستی در برنامه «هفت» که فیلم «دونده زمین» این کارگردان را مصداق دیاثت هنری برشمرده بود؛ متوقف شده است.

اما تنها به فاصله یک روز بعد از انتشار این خبر، خبرگزاری فارس در گزارشی از قول روابط عمومی شهرک سینمایی دفاع مقدس همراه با انتشار تصاویری از فعالیت کلیه عوامل این سریال در شهرک سینمایی دفاع مقدس، توقف تصویربرداری سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی را تکذیب کرد! (اینجا [2])

البته با وجود کذب بودن ادعای تبریزی در ارتباط با کناره‌گیری از ادامه ساخت فاز سوم این پروژه، بسیاری از رسانه‌ها با استقبال از این حرکت خواهان جایگزینی کارگردان‌های موفقی همچون حسن فتحی برای ساخت ادامه سریال سرزمین کهن شدند. (اینجا [3])

حالا اما کمال تبریزی یک بار دیگر دست به دامن ایسنا شده و با انتشار متنی با اشاره به جدیدترین جلسه‌‌ای که شامگاه ۱۷ تیر ماه در صدا و سیما داشته است، اعلام کرده که فیلمبرداری این سریال را از سر خواهد گرفت!

تبریزی درباره‌ی جلسه‌اش آورده است: «روز دوشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۹ به جلسه ای در سازمان دعوت شدم که تعدادی از مدیران و مسوولین ارشد تلویزیون در آن حضور داشتند و دکتر میرباقری نیز به جمع این جلسه اضافه شد. صحبت های اولیه حاکی از رنجش و کدورت خاطر همه افراد از اتفاق پیش آمده و پخش آن از شبکه ۳ سیما بود.

ادامه گفتگوها نیز حکایت از اتفاق نظر افراد جلسه مبنی بر این بود که اتفاقاتی از این دست در شان رسانه ملی نبوده و نباید تکرار شود.اما مهمتر از آن بحث مفصلی بود که نوید اتفاقات خوبی را با آمدن دکتر میرباقری به سازمان می داد و مرا امیدوار کرد که از این پس ارتباط هنر اصیل نمایش در سیما و سینما بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد و حقوق از دست رفته هنرمندان فعال در هردو حوزه اعاده خواهد شد.

بنابراین تصمیم بر آن شد که از امروز همزمان با روز اول ماه مبارک رمضان مجددا فیلمبرداری سریال سرزمین کهن با انرژی و مساعی تمام گروه سازنده از سر گرفته شود تا در آینده نزدیک شاهد آغاز پخش دوباره و کامل این مجموعه از تلویزیون باشیم.»