- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمدحسین لطیفی: «پادری» را داغ داغ ساختم!

latifi

به گزارش سوره سینما [1]، سرنوشت فصل جدید سریال «پادری» را می‌توان یکی از عجیب‌ترین ماجراهای چند سال اخیر تلویزیون دانست. این سریال که کلا قرار نبود ساخته شود، در روزهای پایانی سال گذشته خبر تولیدش برای نوروز رسانه‌ای شد و محمدحسین لطیفی، سازنده‌ قسمت اول در مدت زمان کمی تیم‌اش را دور هم جمع کرد تا سریال را با سرعت تمام بسازند و بتوانند برگ برنده‌ی سیما در ایام تعطیلات عید باشند.

لطیفی با تهیه کننده و نویسنده‌ جدید کارش را استارت زد، اما در میانه‌های راه فهمید که سریالش جایی در کنداکتور نوروزی ندارد و نصرت و فیروز و خانواده‌هایشان قرار نیست در ایام عید مهمان خانه‌های مردم شوند.به گزارش همشهری جوان اما بعد از اینکه قرار شد این سریال سر و سامان بگیرد، باز هم بروبچه‌های پادری دور هم جمع شدند و سریال‌شان را به اتمام رساندند،‌‌ آن هم با چند قسمت اضافه و خرده روایت‌هایی که به قصه اضافه شد. این ستون حاصل گپ و گفت کوتاه با محمدحسین لطیفی، کارگردان فصل دوم پادری است؛ سریالی که احتمالا پربیننده‌ترین سریال ماه مبارک رمضان می‌شود.
* آقای لطیفی، فکر نمی‌کنید اگر زمان بندی کار به مشکل نمی‌خورد و از ابتدا تکلیف‌تان مشخص بود نتیجه کار بهتر می‌َشد؟

لطیفی: همه‌ کارها اگر با زمان بیشتری ساخته شوند قوام بهتری پیدا می‌کنند، ولی معتقدم بعضی از کارها همین که داغ داغ اتفاق می‌افتد گرم‌تر می‌شود؛ مخصوصاً در این گونه کارها،‌ طنز از نوع پادری و روابط انسان و شخصیت‌ها. یک موقع کاری تخیلی، مذهبی و تاریخی است که آن‌ها به زمان نیاز دارد.

* چه زمانی قطعی شد که سریال را باید تکمیل کنید؟

لطیفی: ما ابتدا زمان داشتیم، ولی آن را از دست دادیم. قبل از پادری یک پروژه دیگر را شروع کردیم که به دلایلی به سرانجام نرسید و وقتی قرار شد پادری را کار کنیم زمان خیلی کمی داشتیم. نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ روز قبل از کلید زدن پروژه متوجه شدیم که باید پادری دو را برای نوروز بسازیم، در حالی که فیلمنامه هم نداشتیم.

* سریال‌سازی با این فشار کاری سخت نیست؟

لطیفی: خب، فشار روی همه بچه‌هاست اما من از این دل‌ها زیاد داشتم و همیشه اکثر کارهایم این‌طوری بوده!

*شما فصل اول این سریال را در چه شرایطی ساختید؟

لطیفی: راستش را بخواهید برای پادری یک ۲۴ قسمت را در پنج ماه و نیم گرفتیم. برای این فصل هم ۱۵ قسمت ابتدایی را که قرار بود در ایام نوروز پخش شود در دو ماه و پنج روز برنامه‌ریزی کرده بودیم.

* حالا فکر می‌کنید بعد از پخش شدن سری دوم، می‌توانید فصل بعدی را هم بسازید؟

لطیفی: چرا نسازم؟ اگر فضای خوب داشته باشیم دوست دارم این سریال را ادامه‌دار کنم.

* فکر می‌کنم به تیم همراهتان هم خیلی اعتماد دارید و می‌دانید که کار را خوب در می‌آورند …

لطیفی: بله،‌ تیم همدلی داریم که از روز اول پای کار بوده و سعی کردمی تا روز آخر نیز همه باشند. با همان قدرت اولیه هم کارمان را ادامه دادیم و تا انتها پیش رفتیم.

منبع: سینماپرس