- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعتراض سازندگان «رسوایی۲» و «ایستاده در غبار» به پخش تبلیغات در ماهواره‌

istade-dar-ghobar

به گزارش سوره سینما [1]، پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای به معضلی برای تهیه‌کننده و پخش‌کنندگان این فیلم‌ها تبدیل شده است که با پخش تیزرهای فیلم سینمایی در شبکه‌های غربی جلوی اکران این فیلم‌ها در ایران گرفته می‌شود.

در تازه‌ترین اقدام شبکه ماهواره‌ای جم اقدام به پخش تیزرهای تبلیغانی دو فیلم «رسوایی۲» به‌کارگردانی مسعود ده‌نمکی و «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان کرده است که با واکنش‌هایی از سوی سازندگان این فیلم‌ها همراه بوده است.

روابط عمومی فیلم سینمایی «رسوایی۲» اعلام کرده است که از روز گذشته شبکه ماهواره ای جم اقدام به  پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم‌های «رسوایی۲» و «ایستاده در غبار» کرده است؛ این در حالی است که حدود ۵ هفته از اکران فیلم سینمایی «رسوایی۲» می‌گذرد و تاکنون هیچ تیزری از این فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش نشده است اما همزمان با توقیف یکی از فیلم‌های روی پرده و همچنین احضار تهیه کنندگان فیلم‌هایی که تیزر فیلمشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده، تیزر تبلیغاتی «رسوایی۲» که مربوط به زمان جشنواره فیلم فجر است، با دانلود از سایت‌های اینترنتی از این شبکه مسئله‌دار پخش شد.

روابط عمومی فیلم سینمایی «رسوایی۲» این اقدام ناشایست شبکه جم را محکوم و اعلام می‌کند هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر پخش تیزرهای تبلیغاتی به این شبکه ارائه نکرده و نخواهد کرد.

این در حالی است که «رسوایی۲» با وجود تبلیغات محدود تلویزیونی و همچنین عدم ارائه تبلیغات شهری از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با فروش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان، موفق‌ترین فیلم اکران دوم نوروز بوده است و نیازی به تبلیغات از شبکه‌های ماهواره‌ای ندارد.

از سوی دیگر حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار»، نسبت به پخش غیرمجاز تیزر این فیلم از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای واکنش نشان داد.

تهیه‌کننده «ایستاده در غبار» درباره پخش بدون اجازه آخرین تیزر منتشر شده فیلم در رسانه‌ها از شبکه ماهواره‌ای جم، آورده است:

«ضمن اعتراض به رفتار مزوّرانه و شیطنت مدیران شبکه مذکور برای حل مشکلات ایجاد شده برای بعضی فیلم‌ها، اعلام می‌کنیم که عوامل تولید و نمایش فیلم سینمایی ایستاده در غبار، هیچ درخواستی را برای نمایش هرگونه تیزر یا تبلیغی در آن شبکه نداشته‌اند.

مقابله با استکبار و جریانات ضد فرهنگ اسلامی مهمترین منش زندگی سردار رشید اسلام، حاج احمد متوسلیان بوده و همین منش خالصانه نیز موجب اسارت سی و چند ساله ایشان در دستان دشمنان است. بر همین اساس، طبیعی است که هیچ‌یک از عوامل ایستاده در غبار به پخش تیزرهای فیلم در شبکه‌ای که رفتار رسانه‌ای آن خلاف منش آن بزرگوار است، راضی نبوده، نیست و نخواهد بود».

پس از آنکه در روزهای گذشته حرف و حدیث‌های بسیاری درباره پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از شبکه ماهواره‌ای «جم» منتشر و باعث بروز حواشی‌ای برای بعضی فیلم‌ها شده بود، این شبکه آخرین تیزر منتشر شده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» در رسانه‌ها را بدون اجازه سازندگان روی آنتن برد که این اقدام، با تعجب اهالی رسانه و عوامل تولید فیلم روبه‌رو شده است.