- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مایکل مور: انگلستان مکانی زهرآگین است!

michael-moore

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از گاردین، شهریۀ دانشگاه‌ها، تمایل به سوی خصوصی‌کردن سیستم سلامت و حمایت تونی بلر از جنگ عراق دلایلی است که انگلستان را به مکانی زهرآگین برای مایکل مور بدل کرده است.

کارگردان «بولینگ برای کلمباین» در نشست خبری فیلم «بعد به کجا حمله کنیم» در لندن صحبت می‌کرد. او در این فیلم از چندین کشور اروپایی بازدید می‌کند و بهترین ویژگی‌های آن کشورها را نمایش می‌دهد. شگفت اینکه او در سفر خود سراغی از انگلستان نمی‌گیرد.

مور در این باره گفت: «تصمیم برای نیامدن به انگلستان کاملا آگاهانه بود. با تمام احترامی که برای این کشور قائلم، گمان نمی‌کنم اینجا چیز خوبی برای آموختن وجود داشته باشد.»

او در ادامه از سیاست بلر برای دنباله‌روی از جرج دبلیوبوش در جنگ عراق انتقاد کرد و گفت: «از جرج بوش انتظار می‌رفت که آن جنگ را آغاز کند. اما او با حمایت بریتانیا موفق به انجام این کار شد. حمایت بریتانیا سبب شد که جرج بوش به راحتی اعلام کند که در این راه تنها نیست.»

کارگردان برنده جایزه اسکار در این نشست خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را اقدامی نادرست خواند. او هواداران خروج بریتانیا از اروپا را با هواداران ترامپ در آمریکا همانند دانست.

«بعد به کجا حمله کنیم» فیلم تازه مایکل مور است. این فیلم برای نخستین بار در بخش نمایش ویژه جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

منبع: خبرآنلاین