- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خبر یک رسانه: با وجود بازگشت کمال تبریزی، هفت بدون هیچ تغییری به روی آنتن خواهد رفت

ferasati-afkhami

به گزارش سوره سینما [1]، پس از حواشی ایجاد شده در برنامه هفت در ارتباط با فیلم «دونده زمین» و نقد آن توسط مسعود فراستی، گروهی از سینماگران در تماس با مسئولان ارشد پیشین صداوسیما و همچنین مسئولان کنونی، خواستار تغییر تیم برنامه «هفت» بودند و به همین دلیل به نظر می‌رسید این افزایش درخواست‌های انفرادی از چهره‌های سرشناس برای اعمال این تغییرات، کار را برای افخمی و همکارانش دشوارتر از پیش کرده باشد.

از سوی دیگر همزمان با اعمال فشار سینماگران برای تغییر در تیم تولید این برنامه، کمال تبریزی در حالی که هنوز مشغول به فیلمبرداری فاز سوم سریال سرزمین کهن بود، اعلام کرد که ساخت فصل تازه سریال «سرزمین کهن» را تا زمانی که برنامه «هفت» بدین منوال پخش می‌شود، ادامه نخواهد داد. این در حالی بود که او برخلاف ادعایش همچنان مشغول به ادامه فیلمبرداری این اثر بود. اما با گذشت چند روز، تبریزی در یک عقب نشینی آشکار در حالی که مشغول به فیلمبرداری سرزمین کهن بود، با انتشار نامه‌ای، ازسرگیری ساخت «سرزمین کهن» را رسانه‌ای کرد و از برگزاری جلسه‌ای با مدیران ارشد صداوسیما خبر داد که نتایج خوبی خواهد داشت.

با اعلام این خبر، برخی رسانه‌های مخالف برنامه «هفت» به واسطه ادبیات این کارگردان سینما و تلویزیون، چنین برداشت کردند که احتمالاً برنامه «هفت» دستخوش تغییراتی خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد تصمیم مدیران صدا و سیما برخلاف این تصورات باشد.

بر اساس اطلاعاتی که سایت «تابناک» امروز منتشر کرده است، در جلسه مورد اشاره که با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، علی‌اصغر پورمحمدی معاون پیشین سیما و مدیر کنونی شبکه سوم سیما، مهدی ارگانی از مدیران صداوسیما، تهیه کننده برنامه «هفت» و کمال تبریزی برگزار شده، تبریزی بر درخواستش برای تغییرات در برنامه هفت تاکید داشته است.

با این حال پس از اعلام موضع توسط حاضرین، در نهایت به تبریزی اعلام شده که برنامه «هفت» ارتباطی با «سرزمین کهن» ندارد و از او خواسته شده ساخت فصل تازه این سریال را از سر بگیرد که این اتفاق نیز بلافاصله رخ داد. همچنین در این جلسه درباره حفظ برنامه «هفت» با همین ترکیب فعلی جمع بندی و در عین حال قرار شده، فراستی اظهاراتش را اصلاح کند.

بدین ترتیب برنامه «هفت» که یک هفته به خاطر ویژه برنامه‌های پانزده خرداد و چهار هفته نیز به واسطه ویژه‌برنامه های ماه مبارک رمضان در کنداکتور شبکه سوم سیما قرار ندارد، پس از این ماه مبارک مجدداً با همین رویه که در دوره افخمی تاکنون در جریان بوده، پخش خواهد شد و با توجه به عدم اتفاق جدی، بعید است حتی لحن این برنامه نیز تغییری داشته باشد.