- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مشکلات اقتصادی، «ابرقهرمانی از نازی‌آباد» را زمین زد!

bahram-azimi

به گزارش سوره سینما [1]، بهرام عظیمی انیمیشن سازی است که در ابتدا با انیمیشنهای «سیاساکتی» که مختص آیتمهای آموزشی درباره راهنمایی و رانندگی بود شناخته شد. مدتی بعد وی اولین انیمیشن بلند «تهران ۱۵۰۰» را ساخت؛ انیمیشنی که صداپیشگی برخی از چهره های مشهور سینما در آن باعث در کانون توجه قرار گرفتن آن شد.

در دو سال اخیر عظیمی به دنبال تولید یک انیمیشن بلند دیگر به نام «ابرقهرمانی از نازی آباد» بود اما این انیمیشن همچنان در مرحله پیش تولید باقی مانده است.

اصلی ترین مشکل، تأمین بودجه بود

عظیمی در چرایی این وضعیت گفت: بروز پاره ای مشکلات سبب ساز آن شد که تولید این انیمیشن فعلا متوقف شود. اصلی ترین مشکل تأمین بودجه بود. ما بنا داشتیم این پروژه را به صورت مشترک با چینی ها تولید کنیم و تا اندازه ای هم پیش رفتیم اما طولانی شدن پروسه تأمین سرمایه باعث شد اعضای گروه هم پراکنده شوند.

وی ادامه داد: من معمولا انیمیشنهایم را با گروه ثابتی می سازم که در همه این سالها کنارم بوده ام. آنها هم چون درگیر پروژه های دیگر شدند نتیجه این شد که تولید معلق شد.

این انیمیشن ساز خاطرنشان ساخت: البته که می توانستم به سراغ یک تیم دیگر بروم اما چون ساختار حرفه ای انیمیشن سازی حکم می کند که سوپروایزرهایی که در بخشهای مختلف کار از جان‌بخشی تا نورپردازی حضور دارند، حرفه‌ای و کارآزموده باشند این شد که تولید کار معلق شد.

مشکلات اقتصادی باعث تعطیلی بسیاری از شرکتهای انیمیشن شده

بهرام عظیمی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش آمده برای انیمیشن سازی اظهار داشت: مشکلات مالی همواره برای انیمیشن سازان وجود داشته و این مشکلات در چند سال اخیر بیشتر هم شده است. در سالهای اخیر بسیاری از شرکت های انیمیشن تعطیل شده است که اصلی ترین دلیل این تعطیلی هم مشکلات اقتصادی است.

این انیمیشن ساز تأکید کرد: وزارت ارشاد و صداوسیما دو ارگان اصلی هستند که انیمیشن سازان به حمایت آنها نیاز دارند اما این دو ارگان هم در سالهای اخیر الویتی مبنی بر حمایت از انیمیشن سازان نداشته اند.

منبع: نسیم آنلاین