- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نامزدهای جدید آکادمی اسکار چه کسانی هستند؟

oscar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از هالیوود ریپورتر،  آکادمی هنرها و علوم تصویری (اسکار) وارد فاز دوم روند انتخاب اعضای جدید آکادمی در بخش‌های مختلف هیات رییسه شده است. این در حالی است که در هر شاخه از انتخاب اعضا برای انتخاب ۱۷ عضو مورد نظر، چهار کاندیدا وجود دارد.

استیون اسپیلبرگ در بخش کارگردانان، امی پاسکال در بخش مدیران، هاوک کوخ رییس پیشین آکادمی در بخش تهیه کنندگان، جیمز ال.بروکس و رابین سوویکارد در بخش نویسندگان و بروس فلدمن و تونی آنجلوتی در بخش مبلغان از جمله فینالیست‌ها هستند.

این روند به آوریل  باز می‌گردد که آکادمی پروسه نامزدی را آغاز کرد و رای گیری برای هیات رییسه آغاز شد. هر یک از منتخبان توسط اعضای همان شاخته انتخاب می‌شوند و سه سال در پست خود خدمت خواهند کرد. در عین حال در طول این سه سال، هر سال یک نفر جدید به حکم رای وارد هر گروه می‌شود. پیش از این انتخابات مجدد اعضا توسط یک کمیته انجام می‌شد.

اما امسال از آنجا که آکادمی تلاش دارد تنوع بیشتری ایجاد و شفاف‌تر عمل کند، روند نامزدی کاملا روشن بود و هر عضو می‌توانست خود را برای شاخه‌‌ای که مورد نظرش است، نامزد کند و صدها نفر وارد این میدان شدند. سپس از هر شاخه خواسته شد تا به موج نخست نامزدها رای دهند و چهار نفر اول از نظر رای، به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند. رای گیری نهایی از ۲۹ ژوئن آغاز می‌شود و در نهایت ۱۲ جولای به پایان می‌رسد.

در اولین انتخابات هیات مدیره که پس از مناقشه جنجالی «#اسکار خیلی سفید» ایجاد شد، هجومی غیرمعمول از نامزدهای زن مشاهده شد که در نهایت در سه شاخه حداقل یک نفر جای گرفت. این در حالی است که همه چهار نامزد بخش طراحان لباس و دو نامزد بخش طراحان صحنه زن هستند. با این حال کمتر نامزدهای غیرسفیدپوست وارد این انتخابات شده‌اند و در این میان می‌توان از ادوارد جیمز اولموس بازیگر اسپانیایی تبار، لو دیاموند فیلیپز بازیگر فیلیپینی و راجر راس ویلیامز مستندساز و استفانی الن تهیه‌کننده سیاهپوست یاد کرد. در واقع امسال تلاش بر این بوده تا اعضای زن و رنگین پوست بیشتری وارد کادرهای مدیریتی اسکار شوند.

در بخش نامزدهای شاخه کارگردان‌ها، وقتی اعلام شد کاترین بیگلو از اعضای شاخه دوباره به انتخابات وارد نمی‌شود، اسپیلبرگ، جان بدهام، توماس کارتر و لیزا چولودنکو نامزد شدند.

در بخش‌های دیگر نامزدها عبارتند از:

بازیگران: اد بگلی، لورا درن، اداورد جیمز اولموس و لودیاموند فیلیپز

مدیر گروه: دبورا آکوییلا، کری باردن، دیوید رابین و اینه استارجر

فیلمبرداران: جان بیلی، مایکل گویی، نانسی شرایبر و مندی واکر

طراحان لباس: شارن کی.دیویس، جودیانا ماکوسکی، الن میروجنیک و مرلین ونس

طراحان صحنه: جان پاسکال و جنیفر ویلیامز

مستندسازی: مایکل آپتد، راب اپستاین، لیز گاربوس، راجر راس ویلیامز

مدیران: بیل مکانیک، مایک مداووی، امی پاسکال و پیتر شلوسل

تدوینگران: ماریان براندون، ریچارد چو، مارک گلدبلت و آلن هایم

طراحی چهره: هاوارد برگر، بیل کورسو، لئونارد انگلمن و دونالد مووات

موسیقی: آلن برگمن، کارتر بورول، آرتور همیلتون و لورا کارپمن

تهیه کننده: استفانی آلن، مارک جاسنون، هاوک کوچ و پائولا واگنر

روابط عمومی: تونی آنجلوتی، بروس فلدمن، راب فریدمن، نانسی آوتلی

فیلم کوتاه و انیمیشن بلند: جان بلوم، ران دیاموند، اریک گلدبرگ و باب کورتس

صدا: ریچارد برانکا، کوین کولیر، دیوید وی گری و داگلاس گرینفیلد

جلوه‌های ویژه: کریگ بارون، ادوین کاتمول، مایکل ال فینک و ترسا الیس ریجیل

نویسندگان: جیمز ال بروکس، لری کاراسوسکی، جیمز شیموس و رابین سویکارد

منبع: مهر