- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نگاهی به چند تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

game-of-thrones

به گزارش سوره سینما [1]، فصل ششم بازی تاج و تخت پیشاپیش تئوری‌های جالبی را به ذهن برخی هواداران آورده است. برخی از آن‌ها باورپذیر و برخی دیگر بیش از اندازه عجیب و غریب هستند.  اگر تمام اپیزودهای سریال را تا به اینجا تماشا کرده‌اید پس شاید بهتر باشد نگاهی به فهرست بهترین تئوری‌‌های هواداران از نظر امپایر بیندازید. این مطلب حاوی اسپویلر نیست، کسی نمی‌‌داند از موارد زیر چندتا در اصل حقیقت دارند، به هرحال بهتر است پیش از ادامه خودتان را آماده کرده باشید.

جیمی و سرسی در اثر خود-دیگرکشی خواهند مرد

منشاء این یکی، پیشگویی مگی قورباغه برای سرسی است، چیزی که تا اینجا به شکل جالب‌توجه‌ای دقیق از آب درآمده است. قسمت آخر این پیشگویی می‌گوید غم و اندوه سرسی را غرق خواهد کرد و “والونکار” او را از پا درمی‌آورد. والونکار به معنای برادر کوچک است که در نگاه سرسی کسی جز تیریون نیست، چون او برادر سرسی و کوچک‌اندام است. اما این سرسی و جیمی هستند که دوقلو به دنیا آمده‌اند و جیمی پس از سرسی متولد شده است و به این ترتیب او می‌تواند از یک نظر برادر کوچک باشد. پیش‌بینی‌ها مبنی بر آن هستند که سرسی درپی یک اتفاق (شاید چیزی مثل مرگ تامن) تا مرز دیوانگی پیش می‌‍رود و سعی می‌کند همه ذخایر “وایلد فایر” که در گوشه و کنار پایتخت مخفی شده را بکار بگیرد (او پیشاپیش بیشتر از یکبار قول به آتش کشیدن همه چیز را داده بود). جیمی که در گذشته در شرایطی مشابه شاه دیوانه را به قتل رسانده بود مجبور می‌شود دوباره دست به این کار بزند، اما این‌بار نخواهد توانست با عواقب ماجرا به زندگی‌اش ادامه دهد.

میساندی از مردان بی‌چهره است

زن مورد اعتماد دنریس و اخیرا یار سیاسی مشکوک تیریون. میساندی با توجه به سن کم‌اش قادر به صحبت کردن به زبان‌های بسیار زیادی است (و در کتاب‌ها حتی خاطرات تجربه‌هایی را در ذهن دارد که به نظر پیش از تولد او رخ داده‌اند). ولی علی‌رغم توانایی‌اش در تکلم به زبان‌های بیگانه خودش را “این یکی/This One” صدا می‌زند که شاید برای برخی یادآور “هیچ کس” یا «یک دختر» باشد. پس او یک زن بی‌چهره در لباس مبدل است. گرچه هدف اصلی سرای سپید و سیاه از فرستادن یکی از افراد خود نزد دنریس مشخص نیست. میساندی فرصت‌‌های زیادی برای کشتن او در اختیار داشته است، بنابراین قصد اصلی این نباید باشد…

ند استارک زنده است

برن می‌داند چطور وارگ کند، و این تئوری بر این اساس شکل گرفته که این قابلیت در همه اعضای خاندان استارک دیده می‌شود. بنابراین با این وجود که همه ما سر بریده ند استارک را در پایان فصل اول دیدیم اما این تئوری پیشنهاد می‌دهد که او نمرده است و بلکه به سادگی به جلد کسی در همان نزدیکی‌ها وارگ کرده است، شاید کسی مثل ایلین پین. گرچه او در لیست مرگ‌‌های آریا است.

برن وینترفل و دیوار را ساخته است

برندون معمار کسی است که وینترفل و دیوار را ساخته است، و برن استارک هم اسم خود را از او می‌گیرد.. دست کم ما اینطور فکر می‌کنیم. این تئوری می‌گوید که این دو درواقع یک برن هستند، و اینکه برن ما به گذشته رفته و قلعه اجداد خود را بنا کرده تا زندگی آینده خود را تضمین کرده باشد. زیاد درباره این یکی فکر نکنید؛ سردرد خواهید گرفت.

برن همان صدای در ذهن شاه دیوانه بوده است

این یکی آخرین کلمات شاه دیوانه، «همه را بسوزانید» را چیزی شبیه به «در را نگه دار» هودور می‌داند، یک دگرگونی وابسته به سفر زمانی. شاید برن در دیوار به سر می‌برد و در تلاش برای راندن وایت‌واکرهاست که صدای او در گذشته طنین می‌اندازد، مثل اتفاقی که برای هودور بیچاره افتاد. این تئوری مشکوکی است چراکه در حقیقت هیچ مدرکی برای اثبات ارتباط میان شاه دیوانه و برن وجود ندارد. البته شاید در ادامه چیزهایی مشخص شوند.

هرکسی می‌تواند مخفیانه یک تارگرین باشد

شاید یکی از پذیرفته‌شده‌ترین تئوری‌ها در میان هوادارن R+L+J باشد: تئوری که می‌گوید جان اسنو فرزند ند استارک و یک زن اسرارآمیز نیست و فرزند ریگار تارگرین و خواهر ند، لیانا استارک است. بنابراین جان ترکیب یخ (اسنو/استارک) و آتش (تارگرین) است و درنهایت نغمه یخ و آتش درباره اوست. پیشگویی دیگری هم می‌گوید “اژدها سه سر دارد”، جان در کنار دنریس دو سر اژدها هستند، سر سوم؟ برخی معتقدند سر سوم تیریون است، که به باور این تئوری پسر حرامزاده جوآنا لنیستر و ایریس دیوانه است. تایوین هم به همین دلیل تا این اندازه از تیریون متنفر است. یا اینکه، بنابر اعتقاد برخی دیگر، سومین تارگرین مخفی سم تارلی است: یک پسر دیگر که مورد تنفر پدرش است، به دلایلی که به نظر نامناسب می‌آیند.

میرا رید خواهر دوقلوی جان است

این تئوری تنها ادعا می‌کند که میرا و جان شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند، البته اگر این ادعا را از زبان آدم‌های درستی بشنوید چیز بیشتری دستگیرتان می‌شود. این ایده می‌گوید میرا یک فرزند دوم در نتیجه اتفاقات برج عیش است، که توسط هاولند رید، تنها مرد دیگری که در کنار ند از این رخداد جان سالم به در برد به فرزندی پذیرفته شده است. او و جان قطعا هم‌سن هستند و ما به ندرت درباره مادر میرا چیزی شنیده‌ایم. و میرا هم مبارز خوبی است، مثل لیانا و آریا. و اینکه لیانا می‌تواند کسی بوده باشد که در یک تورنومنت (هرنهال) برای دفاع از شرافت هاولند رید به یک شوالیه تغییر قیافه داد، به این معنا که رید یکی به او بدهکار است. ادعای چندان محکمی نیست.

 وریس یک زن است (یا یک ماهی)

بهترین تئوری در این فهرست. مدت‌هاست که به ما گفته‌اند وریس یک خواجه است. اما چیزی که واقعا زیر آستین‌های بلند او درجریان است زن بودن اوست. به علاوه این که او مادر ایگون تارگرین است (به همراه الیریو موپاتیس به عنوان پدرواقعی او). وریس به همین دلیل برای نشاندن ایگون بر تخت پادشاهی آنقدر مشتاق به نظر می‌رسد.

اگر از این یکی خوشتان نیامد، تئوری دیوانه‌وارتری می‌گوید که وریس یک ماهی است، و توسط جادوگر اهل میر نه تنها به یک خواجه، که به یک پری دریایی تبدیل شده است. ردای بلند او هم درواقع اعضای ماهی‌گونه بدن‌اش را مخفی می‌کند. به همین دلیل زمانی که تیریون او را به سقوط داخل دریا تهدید می‌کند ابدا وحشت‌زده به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل او در اتاق‌اش تخت ندارد (احتمالا در یک جور سطل می‌خوابد مثل اودو در «Deep Space Nine»). در جهان این تئوری، رفیق وریس، الیریو هم دم ماهی خود را تمام مدت مخفی می‌کرده است.

به شما قول تئوری هواداران را داده بودیم، قول نداده بودیم که همه‌ آن‌ها با عقل جور دربیایند.

منبع: هفت فاز