- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جنتی: وزارت ارشاد قرار نیست «رستاخیز» را بخرد

janati

به گزارش سوره سینما [1]، علی جنتی در پاسخ به این سئوال که شنیده شده حوزه هنری و وزارت فرهنگ می خواهند فیلم سینمایی «رستاخیز» را خریداری کرده و با تدوین دوباره و با کسب نظر مراجع آن را اکران کند، گفت: نه این موضوع صحت ندارد، معمولا مثل بقیه فیلم ها که گاهی به آنها اصلاحیه می زنیم با این فیلم نیز همین برخورد شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه «رستاخیز» یک فیلم مذهبی است و در فیلم مذهبی باید نظر رهبران مذهبی لحاظ شود که این اتفاق تا به حال نیافتاده است.

جنتی با بیان اینکه از ابتدا در فیلم «رستاخیز» نظرات مراجع لحاظ نشده بود، تصریح کرد: ما هم گفتیم چهره حضرت ابوالفضل(ع) را باید به نحوی با هاله ای از نور یا هر ترتیب دیگری بپوشانیم که این مورد اشکال آقایان مراجع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تا به حال کارگردان و تهیه کننده زیر بار نرفته اند و ما هم گفته ایم تا زمانی که این کار انجام نشود، «رستاخیز» قابل اکران نیست.

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، به عنوان اثری تاریخی و پرهزینه، به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش پرداخته و از زمان مرگ معاویه تا روز عاشورا و کشته شدن سیدالشهدا(ع) را روایت می کند.

«رستاخیز» برای نخستین بار در سال ۱۳۹۲ در سی ودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و احمدرضا درویش به خاطر کارگردانی آن، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

نسخه عربی «رستاخیز» با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» تهیه شده است.

این فیلم همان زمان که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد با مخالفت و انتقادهای برخی مراجع تقلید شیعه مواجه شد.

مخالفت این مراجع با فیلم، به خاطر نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) و چند تن از اعضای خانواده امام حسین(ع) بوده است.

در «رستاخیز» آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی و بازیگران خارجی از جمله دیوید استرن، طلعت حمدی، فؤاد سرور، داوود حسین به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: ایرنا