- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بدلکار سرشناس سینما: از دهه ۷۰ به بعد دیگر فیلم اکشن خوب نداریم

arsha-aghdasi

به گزارش سوره سینما [1]، ارشا اقدسی بدلکار سینما، در پاسخ به این سوال که چرا فیلم و یا سریال اکشنی نداریم که صحنه های بدلکاری آن استانداردهای قابل قبولی داشته باشد؟ گفت: ایران پتانسیل ساخت فیلم اکشن حرفه ای را دارد، از دهه ۷۰ و بعد فیلم اکشن نداریم و دقیقا از جمشید هاشم پور به بعد ژانر اکشن تمام شد.

وی افزود: متاسفانه نتوانستیم قهرمان سازی کنیم و در فیلم ها تولید قهرمان داشته باشیم، در حالی که ایران از نظر تکنیک و پتانسیل چیزی کم نداریم و در ایران خیلی راحت می شود فیلم اکشن ساخت و خود من به فکر ساخت فیلم اکشن هستم، ولی تهیه کننده ها باید برای ساخت چنین فیلمی پیش قدم شوند، وقتی یک تهیه کننده می تواند با چند بازیگر به سرمایه اولیه اش دست پیدا کند هیچوقت ریسک وارد به چنین ژانر سختی را نمی کند.

بدلکار فیلم «جیمز باند» ادامه داد: ژانر اکشن ژانر سختی است ولی به شدت مخاطب دارد و مردم منتظر دیدن یک فیلم اکشن با استانداردهای بالا هستند، اگر تهیه کننده ای جرات کند و وارد چنین عرصه ای بشود مطمئن هستم موفق می شود.

ارشا اقدسی در پاسخ به این سوال که آیا به فکر کارگردانی فیلم اکشن هستید یا نه فقط بعنوان مشاور حضور داشته باشید؟ گفت: هم به فکر کارگردانی هستم و هم به فکر مشاوره، ولی حتما کارگردانی بخش اکشن را خودم انجام می دهم، در حال حاضر فیلم ۳ دقیقه ای را برای بزرگداشت جمشید هاشم پور ساخته ایم و همه کارها را خودم با ۳ قهرمان انجام دادم و در یک روز فیلم را ساختم و خیلی خوب شد و جمشید هاشم پور فیلم را دیده و تائید کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که در برنامه خندوانه بخش های متفاوتی را اجرا کردی، آیا بازخوردهای منفی هم از حضور در این برنامه داشتید یا نه؟ گفت: واقعا برام عجیبه که اصلا بازخورد منفی نداشتم، تنها در برنامه ای که خودم را آتش زدم برخی خانواده ها گفتند که بچه های ما دیگر خندوانه نمی بینند، ولی برای من کلی ویدئو ارسال شد که خیلی از بچه ها آهنگ «ای ایران» را می خوانند.

بدلکار سینما درخصوص جزئیات اجرای آهنگ «ای ایران» بدون حضور مهمانان در استودیو گفت: برای اجرای آهنگ «ای ایران» که قرار بود خودم را آتش بزنم با رامبد جوان همفکری کردیم و به دلیل اینکه مهمانان برنامه مادر و فرزند بودند به این نتیجه رسیدیم که دیدن این صحنه بصورت زنده خوب نیست و استودیو را خالی کردیم، هر چند که فاصله سن و محل حضور مهمانان ایمن و مجاز بود.

منبع: فیلم نت نیوز