- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«پرویز شاهین‌خو» مُسن‌ترین بازیگر سینما و تئاتر در گذشت

parviz-shahin-khoo

به گزارش سوره سینما [1]، دختر زنده‌یاد پرویز شاهین‌خو، در ارتباط با فوت این بازیگر پیشکسوت در عرصه سینما، تئاتر گفت: مرحوم پدرم بعد از جشنی که برگزار شد و در آن حضور پیدا کرد، ناراحتی قلبی پیدا کردند که مورد عمل قرار گرفتند، همچنین یک الی دو ماه بعد از آن نیز با مشکل ریوی مواجه شدند و در بیمارستان نیز بستری شدند. طی ۶-۵ ماه گذشته به لحاظ جسمی بسیار ضعیف شده بودند.

وی در ادامه افزود: امروز نزدیک به ساعت ۴ الی ۵ صبح بود که پدرم در منزل درگذشت، وی به دلیل اینکه توانایی رفت و آمد به بیمارستان را نداشت، پزشک معالج او برای درمان در خانه حضور پیدا می‌کرد.

دختر این بازیگر در ارتباط با آخرین پروژه‌هایی که زنده یاد پرویز شاهین‌خو پیشنهاد شده بود و وی نتوانسته بود در آن حضور پیدا کند، گفت: آخرین کاری که قراردادش را بسته بود و نتوانست در آن حضور پیدا کند، فیلم سینمایی «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران بود که بعد از مشکل قلبی که برای پدرم پیش آمد و در بیمارستان بستری شد نتوانست در آن پروژه حضور پیدا کند.

وی در پایان در ارتباط با اینکه چقدر مسئولان و هنرمندان سینما و تئاتر کشور در زمانی که مرحوم پرویز شاهین‌خو در بستر بیماری بود، از او عیادت کرده بودند،‌ گفت: زمانی که هنوز خیلی حالش بد نشده بود و کسی متوجه نبود، همان یکسال پیش تماس‌هایی گرفته می‌شد که بیشتر این تماس‌ها برای پیشنهاد بازی بود. متأسفانه در این چند ماه سراغی از پدرم نگرفتند و پیگیر احوال او در بستر بیماری نبودند.

دختر این هنرمند فقید از تشییع پیکر پدرش ساعت ۸ صبح فردا (یکشنبه) از منزل ایشان و دفن در قطعه ۷۳ بهشت زهرا (س) خبر داد. پیکر این هنرمند در حال حاضر در بهش زهرا است و تنها وسایل نقلیه در مقابل درب منزل مرحوم شاهین‌خو آماده است تا حاضرین را برای مراسم تشییع که در بهشت زهرا انجام خواهد شد به آنجا منتقل کند.

پرویز شاهین‌خو متولد ۱۲۹۴ در تهران، فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی، فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۱۲ در تئاتر آغاز کرد و سال ۱۳۴۶ با فیلم «نیم وجبی» وارد سینما شد.