- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

خبری که کذب از آب درآمد؛ حالا حتی سالن‌های سینمای معمولی هم، قیمت بلیت «فروشنده» را افزایش داده‌اند!

forooshandeh1

به گزارش سوره سینما [1]، پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بلیت فیلم فروشنده اصغر فرهادی، کانال تلگرام این فیلم خبر داد که با مخالفت «اصغر فرهادى» با افزایش قیمت بلیت فیلم «فروشنده» شوراى صنفى قیمت بلیت‌ها را به قیمت سابق برگرداند.

قیمت بلیت‌هاى فیلم «فروشنده» به تعرفه سابق برگشت. با توجه به مخالفت تهیه‌کننده فیلم “فروشنده” و اعلام آن به شوراى صنفى نمایش و پخش‌کننده فیلم، بلیت‌هاى فیلم «فروشنده» به قیمت قبل بازگشت و مخاطبان مى‌توانند از شنبه، بلیت‌هاى “فروشنده” را با همان قیمت قبلى تهیه کنند.

پیش از این، روابط عمومى فیلم «فروشنده» مخالفت سازندگان این فیلم را با افزایش قیمت بلیت‌هاى آن اعلام کرده بود. فیلم «فروشنده» هفتمین ساخته «اصغر فرهادى»، برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره کن ٢٠١۶ است و از دهم شهریور ماه در سینماهاى ایران اکران مى‌شود.»

اما آی سینما خبر از آشفتگی در قیمت بلیت‌های این فیلم داد: ««فروشنده» در حالی از فردا چهارشنبه روی پرده خواهد رفت که قیمت بالای بلیت‌های آن حاشیه مهمی برای فیلم رقم زد. روز گذشته سازندگان فیلم اعلام کردند قیمت بلیت‌ها با مخالفت فرهادی به حالت عادی بازخواهد گشت. شورای صنفی نمایش هم تایید کرد که بلیت این فیلم ارزان می‌شود. اما نگاهی به قیمت بلیت‌های آخر هفته نشان می‌دهد وضع آشفته‌ای حاکم شده و قیمت بلیت‌ها از ۷ تا ۱۵ هزار تومان در نوسان است، هرچند ساعت یک بار تغییر می‌کند و سینماهای ممتاز نیز مانند پردیس‌ها بیشترین قیمت را برای این فیلم در نظر گرفته‌اند.

اگر صبح امروز سری به سایت سینماتیکت زده باشید حتما متوجه شده‌اید که قیمت بلیت‌های «فروشنده» در پردیس‌هایی مثل آزادی و کوروش، چارسو و … ۱۰ و ۱۲ هزار تومان برای روز پنج‌شنبه و جمعه ثبت شده بود، اما حالا با گذشت چند ساعت این قیمت‌ها به ۱۵ هزار تومان رسیده و جالب است که نه تنها پردیس‌های سینمایی بلکه سینماهایی مثل فرهنگ و ماندانا نیز بیشترین قیمت ممکن یعنی ۱۵ هزارتومان را برای نمایش روز جمعه این فیلم تعیین کرده‌اند.

بررسی قیمت‌ها به طور کلی نشان می‌دهد سینماهایی که امکان تعیین بیشترین قیمت را داشته‌اند تا سقف ۱۵ هزار تومان را برای فروش بلیت «فروشنده» در نظر گرفته‌اند و دیگر سینماها برای روزهای آخر هفته قیمت‌هایی مثل ۸ و ۷ هزار تومان را تعیین کرده‌اند که با این حساب، شرایطی که غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی شورای نمایش امروز درباره اعمال قیمت‌های شناور از آن خبر داده، کاملا اعمال شده است.

به نظر می‌رسد با وجود مخالفت سازندگان «فروشنده»، سینماداران تصمیم دارند تا پیش از رسیدن روز شنبه بیشترین بهره ممکن از اکران این فیلم را ببرند و بازار پیش‌فروش بلیت‌های «فروشنده» همچنان آشفته است؛ به این ترتیب باید دید قیمت بلیت‌ها واقعا از شنبه به حالت عادی بازخواهد گشت یا خیر؟

البته نباید از این نکته غافل ماند که مدت زمان فیلم «فروشنده» ۱۲۵ دقیقه و بیشتر از یک سانس است و از کپی‌هایی با کیفیت D برای نمایش آن استفاده می‌شود که احتمال آن وجود دارد به همین دلایل سینماداران زیر بار کم کردن قیمت بلیت‌ها نروند.»

منبع: کافه سینما