- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هفتاد و سه میلیارد و ششصد میلیون تومان فروش سینماهای کشور در چهارماهه نخست سال

faraji

غلامرضا فرجی مدیر امور سینماهای حوزه هنری و سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با سوره سینما [1] بیان کرد: چهار ماه نخست امسال فروش فیلم ها در سراسر سینماهای ایران  به مبلغ هفتاد و سه میلیارد و ششصد میلیون تومان رسیده  که این رقم در چهار ماه سال گذشته شصت و شش میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: مخاطب سینماها در همین زمان امسال هشت میلیون و هشتصد هزار نفر بوده اما چهار ماه نخست سال گذشته این میزان ده میلیون نفر برآورد شده است.

مدیر امور سینماهای حوزه هنری در ادامه در خصوص گردش مالی مناسب فیلم ها در چها رماه نخست امسال گفت: کیفیت و محتوای فیلم ها در جذب مخاطب حرف اول را می زند و اینکه بتوانند بر تماشاگر تاثیر لازم را بگذارند تا به سینما بیاید. تبلیغ دهان به دهان قطعا برای فیلم‌های با کیفیت مطلوب تاثیر لازم را دارد.

وی همچنین افت مخاطب سینمارو را اینگونه بررسی کرد که در این بازه زمانی خیلی از فیلم ها در معرفی خود به مخاطب نتوانستند موفق عمل کنند در حالیکه همه می دانیم بحث تبلیغات در گیشه فیلم‌ها تاثیر بسزایی دارد ،به عبارتی بنیه مالی تولیدکنندگان به آنها فرصت تبلیغات گسترده را نمی دهد این درحالیست که صدا و سیما و شهرداری می توانند از فیلم ها حمایت کنند.

فرجی گفت: شهرداری به لحاظ بیلبورد شهری فیلم ها در سطح تهران همکاری لازم را داشته اما در شهرستانها فیلم ها از کمترین تبلیغات برخوردارند.

فرجی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: همچنین بر طبق گزارشی که از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارائه شده دو فیلم «بیست و یک روز بعد» و « قهرمان کوچک» که در جذب مخاطب موفق بودند و تاثیرگذاری لازم را بر مخاطب داشتند  حمایت لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این فیلم ها در جذب مخاطب خود موفق واقع شوند گفت: فیلم «بیست و یک روز بعد» در گروه  کورش و فیلم «قهرمانان کوچک» در گروه آزادی به نمایش در می‌آید.

مدیر سینماهای حوزه هنری گفت: به این نکته دقت کنیم که اگر حامی فیلم‌های کودک سینمای خودمان نباشیم و سینماهای ما برای گروه کودک و نوجوان فیلمی نداشته باشند بن تن ها در ایران فراگیر می شوند و فرهنگ ما را مورد هدف قرار می دهند. کشور ما قهرمان های زیادی دارد که ما باید آنها را برای فرزندانمان الگو قرار دهیم.