- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سیمونیان، خورشیدی و باقری برای جشنواره «مسیر عشق» حکم گرفتند

masire-eshgh

به گزارش سوره سینما [1] ، طی احکامی جداگانه از سوی سید احمد میرعلایی دبیرنخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» (اربعین)، سیمون سیمونیان به سمت «مدیر بخش فیلم و سریال»، حسین خورشیدی به سمت « مدیر بخش فیلمنامه» و احسان باقری به سمت «مدیر بخش عکس» منصوب شدند.

روابط عمومی این رویداد  فرهنگی و سینمایی بخش هایی از متن احکام را به این شرح منتشر کرد:

جناب آقای سیمون سیمونیان/ نظر به تجارب ارزنده و ارتباطات موثر جنابعالی با اهالی فرهیخته سینما و تلویزیون، شما را به عنوان «مدیر بخش فیلم و سریال» جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق» منصوب می‌نمایم.

با عنایت به ضرورت جلب مشارکت همه آثار تصویری که در طول این سالها با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و معرفی گردهمایی بزرگ راهپیمایی ایام اربعین حسینی(ع) تولید شده‌اند، اطمینان دارم شناخت و تعاملات جنابعالی با سینماگران کشور در بخش‌های مختلف به غنای کمی و کیفی این رویداد مهم فرهنگی کمک بسزایی خواهد کرد.

جناب آقای حسین خورشیدی/ نظر به تجارب ارزشمند و شایستگی جنابعالی و جایگاه مدیریتی مراکز فرهنگی هنری کشور، جنابعالی را به عنوان «مدیر بخش فیلمنامه» جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق»  منصوب می‌نمایم.

بی‌شک توانمندی آن برادر ارجمند در جلب نظر نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان این سرزمین در مسیر تبیین اهداف عالیه حضرت ابا عبداله الحسین(ع) و به تبع آن قیام عاشورا، راهپیمایی اربعین حسینی و … بستر مشارکت اهالی فرهیخته سینما را برای غنی ساختن این رویداد مهم و پر اهمیت فرهنگی و معنوی فراهم خواهد ساخت.

جناب آقای سید احسان باقری/ نظر به شایستگی ،تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی در عرصه هنری کشور، جنابعالی را به عنوان «مدیر بخش عکس» جشنواره بین المللی «مسیر عشق» منصوب می‌نمایم.

هنر عکس و حضور هنرمندان حرفه ای و مردمی از داخل و خارج کشور در جشنواره «مسیر عشق» راه را برای شکوفایی نگاهی نو و پرورش نسلی هنرمند و همسو با سیره و اندیشه‌های اسلامی و شیعی خواهد گشود. اطمینان دارد جنابعالی با تکیه بر توانمندی و تجربه های خود، زمینه افزایش تعامل علاقمندان و هنرمندان بخش عکس را با ستاد برگزاری جشنواره مهیا خواهید ساخت.

لازم به ذکر است سیمونیان پیش از این مدیریت انتخاب و ارزشیابی، دبیرخانه و تشریفات جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را برعهده داشته است. از جمله این جشنواره‌ها: چندین دوره جشنواره بین‌المللی  فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس تهران و … را می‌توان نام برد.

وی همچنین در مقام روابط عمومی در سازمان‌ها و مراکز مختلف فعالیت داشته است.

معاونت تحقیق و پژوهش انجمن سینمای دفاع مقدس بمدت هشت سال، مدیر مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی حوزه هنری بمدت چهارسال و معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی بمدت حدود چهار سال از فعالیت های سازمانی حسین خورشیدی است.

خورشیدی درهیئت‌های انتخاب و داوری بخش‌ها و ادوار مختلف جشنواره‌های فجر، دفاع مقدس،  سینماحقیت، رویش، ۱۰۰ثانیه‌ای، عاشوراییان، کوثر، پلیس و سینمای جوان منطقه ای و…. حضور داشته است.

سید احسان باقری فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روان شناسی مشاوره بوده و برای اولین بار در ایران پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با موضوع «بررسی اثربخشی عکس درمانی (phototherapy) برای افزایش خودپنداره‌ دانشجویان» ارائه کرده است.

وی از سال ۱۳۸۷ تاکنون مدرس دانشگاه است و در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا عضویت دارد. از سوابق هنری وی می توان به کسب رتبه‌ در بیش از ۴۰ جشنواره عکس ملی و بین المللی از جمله یازدهمین، دوازدهمین و سیزدهمین دو سالانه ملی عکس ایران اشاره کرد.سیداحسان باقری شرکت در هشت نمایشگاه عکس گروهی را نیز در کارنامه خود دارد. وی در زمینه «عکاسی صحنه پردازی شده» پروژه‌هایی را اجرا کرده است. از تالیفات وی می توان به دو کتاب عکس «روند ساخت مترو تهران» و «پیاده آمده‌ام» با موضوع اربعین حسینی که ثمره ۷ سال شرکت در پیاده روی اربعین تا زمان چاپ کتاب است، اشاره کرد.

باقری در سال ۹۳ به سمت ریاست خانه عکاسان ایران منصوب شد.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می‌شود.