- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دیدار شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم سبز با آیت‌الله سیدحسن خمینی

sabz hasan khomeini

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی فیلن سبز، آیت الله سید حسن خمینی در دیدار دست اندرکاران ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که در جماران برگزار شد، با اشاره به وارد شدن  آسیب های فراوان به محیط زیست کشوردر دهه های متمادی، اظهار کرد: اگر مشکل محیط زیست را جزء دردهای بزرگ جامعه  دانستیم و تایید کردیم که باید نسبت بدان حساس باشیم، جشنواره فیلم سبز بزرگترین ابزار فرهنگی حفاظت از محیط زیست در ایران است.

وی، قوی ترین آثار در این حوزه را فیلم هایی دانست که قدرت تخیل و تصور را نسبت به آینده محیط زیست بالا تر ببرد و افزود: در مقابل «توهم» که منشاء بی اخلاقی ها در زندگی بشر است، «تخیّل» عامل یک زندگی اخلاقی است، چرا که به ما قدرت می دهد تا  در جایگاه دیگر انسان ها و موجودات قرار گیریم و دردهای آنان را لمس کنیم؛ در اینجاست که هنر، ادبیات و سینما جایگاهی ویژه می یابد.

وی با تأکید بر اینکه تخیل شرط زندگی بهتر سالم تر و با اخلاق تر است، به طراز بالای سینمای ایران اشاره کرد و گفت:  در جامعه ما فیلم هایی قوی تر ظاهر شده اند که قدرت تخیل را بالاتر برده اند. در این راستا امروز باید روی نگارش فیلمنامه های قوی تلاش بیشتری صورت گیرد.

یادگار امام در این دیدار همچنین از زحمات دکتر معصومه ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست قدرانی کرد و با بیان اینکه خانم دکتر ابتکار مادر محیط زیست ایران است، افزود: ایشان حق زیادی به گردن محیط زیست ایران دارند و ما محتاج نگاه ایشان در این بخش بودیم.

در ابتدای این دیدار خانم دکتر ابتکار در سخنان کوتاهی، بر اهمیت جایگاه «خانواده» در حمایت جامعه از محیط زیست تأکید کرد و گفت: حتما در دوران مسئولیت در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، موضوع محیط زیست را دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین شروع برنامه های کاری خود درمسئولیت جدید با دیدار یادگار امام را به فال نیک گرفت و گفت:  امیدوارم دعای خیر امام پشت سر ما باید.

وی همچنین در خصوص جشنواره فیلم سبز یادآور شد: این جشنواره در دوره قبل(دوره پنجم) در سطوح بین المللی به خوبی درخشید که حاصل کار عاشقانه و توام با صبر دست اندرکاران آن بوده است.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین بر تاثیرگذاری سینما برای مقابله با تخریب محیط زیست و بسیج زنان و مردان و جوانان در این راستا تأکید کرد.

در این دیدار همچنین فرهاد توحیدی دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز گزارشی را از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.