- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هیات داوران جشنواره ملی عکاسی ماسار معرفی شدند

masar

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره؛ آثار منتخب اولین دوره از جشنواره ملی عکاسی ماسار با موضوع بوم گردی پایدار را مجتبی آقایی، سیف الله صمدیان و هدیه تهرانی داوری خواهند کرد.‌ جشنواره ملی ماسار با هدف حفظ منابع طبیعی و میراث تاریخی کشور و همچنین در راستای فرهنگ بوم گردی سبز؛ برگزار می شود.

مجتبی آقایی متولد ۱۳۴۴ و دبیر دوره های هفتم تا دهم جشنواره تجسمی فجر، عکاس و پژوهشگر، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ و دارای نشان درجه یک هنری است. وی دبیر و داور جشنواره های متعددی بوده و همچنین نمایشگاه های بسیاری در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

سیف‌الله صمدیان متولد ۱۳۳۲ و موسس بانک عکس خبرگزاری جمهوری اسلامی، انتشار ماهنامه تصویر، مدرس عکاسی و فتوژورنالیسم در دانشگاه‌های تهران و آزاداسلامی، دبیر و عضوهیات انتخاب و داوری دوسالانه‌های عکاسی و … است.

هدیه تهرانی متولد ۱۳۵۱ و بازیگر سینما،عکاس، تهیه کننده و فعال محیط زیست است. وی با نقش آفرینی در بیش از ٣۵  فیلم سینمایی کاندید و برنده جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر، خانه سینما و جشنواره هاى بین اللملى شده است.وی همچنین از سال ۱۳۹۴ دارای نشان درجه یک هنری می باشد. تهرانى سابقه ای طولانی در بوم شناسى زندگى بومى، محیط زیست و حیات وحش داشته و تبلور و تمرکز آن را در  حوزه اکو توریسم، معماری و مرمت ، طراحی داخلی و عکاسى نمایان کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که هیات انتخاب جشنواره متشکل از مجتبی آقایی به عنوان نماینده هیات داوران،‌ امین مختاری به عنوان نماینده دانشگاه تهران و مجید قهرودی عکاس جوان طبیعت و نجوم؛ از میان بیش از ۳۵۰۰ اثر رسیده به جشنواره اثار منتخب جشنواره را معرفی خواهند نمود. اسامی منتخبین جشنواره در نیمه اول شهریور ماه و همچنین برگزاری نمایشگاه و معرفی برگزیدگان نهایی جشنواره در آبان ماه صورت می پذیرد.

این جشنواره در ۴ بخش، بوم‌گردی و طبیعت، میراث تاریخی ایران، نوروز و بخش ویژه جشنواره با موضوع روستای قهرود از مخاطبان خود اثر پذیرفته بود.

اولین جشنواره ملی «ماسار» به دبیری مسعود مکاری و با مشارکت کانون دایره آبی دانشگاه تهران و کانون دانشجویان و فارغ التحصیلان قهرود؛ و همچنین با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.