- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی هیات داوران نخستین دوره جشنواره سراسری «ترش و شیرین»

torsh-o-shirin

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری ترش و شیرین، دبیرخانه نخستین دوره جشنواره سراسری ترش و شیرین مجتبی آقایی، جمشید حقیقت شناس، یزدان عشیری، مسعود مولایی و بهزاد فیروزی را به عنوان هیئت داوران مشترک سه بخش عکاسی، نقاشی گرافیتی و چیدمان معرفی کرد.

مجتبی آقایی

لیسانس عکاسی از دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس مدیریت امور فرهنگی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت نموده است و دارای مدرک درجه یک هنری ( دکترای افتخاری) در رشته عکاسی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور می باشد و عضویت در هیات علمی جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۶۷، مدرس دوره تخصص عکاسی در دانشکده های هنری کشور، تالیف کتاب های درسی عکاسی آموزش و پرورش ( رشته گرافیک شاخه کار و دانش )، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ با رتبه استادیاری، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست موزه امام علی (ع) برخی از سوابق وی می باشد.

جمشید حقیقت شناس

فارغ التحصیل نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بوده. عضویت نقاشان گروه ۳۰+ ، عضویت رسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران و ریاست این انجمن، تدریس در دانشگاه آزاد معماری تبریز ، برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی را می توان از سوابق وی ذکر نمود. کسب جایزه اثر برگزیده بخش گفتگو از اولین نمایشگاه بین المللی طراحی معاصر / تهران ۱۳۷۸ و جایزه افتخار یازدهمین بی ینال بنگلادش، داکار / ۱۳۸۲ نیز از سایر سوابق وی قابل ذکر است.

یزدان عشیری

وی مدیریت روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را بر عهده داشته و مدیریت روابط عمومی چهار دوره همایش سراسری فیلم کوتاه کشور، مدیریت روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، معاونت ارتباطات و تبلیغات همایش سراسری آئین‌های عاشورایی (دو دوره) در کارنامه سوابق وی به چشم می خورد. لازم به ذکر است که وی مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران (چهار سال) ، مدیر روابط عمومی دو دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی، مدیر روابط عمومی دو دوره جشنواره فیلم کوثر، مدیر روابط عمومی جشن بزرگ نویسندگان و منتقدان سینما، مدیر روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس ، مدیر روابط عمومی سه دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و نویسنده فیلم‌های سینمایی زیستن و خاک سرد نیز بوده است.

بهزاد فیروزی

از سوابق بهزاد فیروزی می توان به کسب بیش از ۲۵ عنوان جایزه ملی- بین المللی و جهانی عکس، عضو هیئت مؤسس و هیئت مدیره بیش از ۷ انجمن و کانون عکس درایران، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی ، جهاد دانشگاهی و سوره از سال ۱۳۷۷، تألیف و چاپ بیش از ۱۰ عنوان کتاب، طراح، مؤسس و مدیر موزه ملی جمعیت هلال‌احمر ایران ۱۳۷۹، کسب رتبه سوم اولین مسابقه بین‌المللی عکس عاشورا ۱۳۸۰، عضو هیئت مؤسس انجمن عکاسی خلاقه ایران ۱۳۸۰، گردآوری و انتشار کتاب طرح (۱) ۱۳۸۵ و مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامه بین‌المللی منشور ۱۳۸۵ اشاره داشت. وی حضور در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه، مسابقه و جشنواره فیلم و عکس داخلی، ملی، بین‌المللی و جهانی، ساخت بیش از ۴۵ فیلم مستند و داستانی ۸ میلیمتری،‌۱۶ میلیمتری،‌برنامه تلویزیونی،‌ ویدئو کلیپ و ویدئو آرت و برگزاری نمایشگاه های متعددی را در کارنامه خود دارد.

مسعود مولایی

او از شاگردان  استاد مرتضی کاتوزیان بوده و تحصیلات خود را در زمینه نقاشی در آکادمی هنر ژاپن گذرانده است. از سایر سوابق او می توان به برگزاری شش نمایشگاه نقاشی در کشور ایران و ژاپن و شرکت در سه نمایشگاه گروهی اشاره داشت.

اولین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی ترش و شیرین به دبیری محسن ناصری؛ از ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه در روستای سوکهریز برگزار خواهد شد.