- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقد مجموعه‌های تلویزیونی در برنامه «قاب نقد» شبکه یک

ghabe-naghd

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سیما؛ یونس قاسمی تهیه کننده برنامه با اشاره به ضرورت تولید برنامه هایی از این دست تاکید کرد: به دنبال افزایش کمی آثار نمایشی تلویزیون، مهمترین دغدغه مدیران سیما رشد کیفی این مجموعه هاست. برنامه «قاب نقد» به سفارش معاونت سیما درصدد خواهد بود تا در پایان هر مجموعه نمایشی به بررسی نقاط ضعف و قوت اثر توجه نماید.

وی حضو داریوش کاردان به عنوان مجری را از نقاط مثبت برنامه دانست و افزود: در هر برنامه از دو منتقد و عوامل اصلی فیلم اعم از کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فیلمنامه دعوت می شود تا با حضور در استودیو در مورد سریال مطالب خود را مطرح نمایند.

تهیه کننده «قاب نقد» اضافه کرد: لازمه نقد منصفانه توجه به نقاط مثبت و منفی هر کار است، بنابراین «قاب نقد» در نظر دارد تا به بخش های برجسته کار نیز توجه داشته باشد. به عنوان مثال گاها تیتراژ یک برنامه بسیار مورد توجه قرار می گیرد، بازیگری در نقشی می درخشد و… بنا بر این، این برنامه درنظر دارد تا به این ویژگی ها نیز توجه داشته باشد. به همین دلیل در برنامه آیتمی در نظر گرفته شده تا به صورت پلی بک این عوامل حاضر شده و در مورد ویژگی های کار خود توضیح دهند.

اولین برنامه «قاب نقد» امشب بعد از سریال شبکه یک سیما روی آنتن می رود. این برنامه در اولین کار خود نقد مجموعه تلویزیونی «پرستاران» را در دستور کار دارد.

در برنامه امشب علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان فصل اول و شهرام شاه حسینی کارگردان فصل دوم به همراه داود هاشمی تهیه کننده سریال «پرستاران» حاضر شده و به بررسی این مجموعه می پردازند. همچنین محمد تقی فهیم منتقد سینما و دکتر شهرام خرازی ها کارشناس حوزه پزشکی و منتقد سینما نیز نکاتی در مورد سریال مطرح می کنند. در این برنامه ۸۵ دقیقه ای که با اجرای داریوش کاردان همراه است، جنبه های مختلف فیلمنامه، قصه و کارگردانی سریال «پرستاران» نقد و بررسی می شود.

گفتنی است، برنامه «قاب نقد» به تهیه کنندگی مجید نادری و یونس قاسمی سه شنبه ها حوالی ساعت ۲۳:۱۰ از شبکه یک روی آنتن می رود.