- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دومین تیزر رسمی فیلم مستند «خواب ابراهیم» رونمایی شد

khabe-ebrahim

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی فیلم «خواب ابراهیم»، دومین تیزر رسمی این فیلم که از سی و یکم شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه اکران شده است، رونمایی شد. «خواب ابراهیم» مستندی است که مراحل تولید فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌‌کیا را به تصویر کشیده و تلاش کرده است شمایل متفاوتی نسبت به دیگر فیلم‌های پشت‌صحنه داشته باشد.

محمود کریمی کارگردان این مستند بر این باور است که فیلم‌های پشت‌صحنه، هم استفاده تجاری و امکان انتشار جداگانه دارند و هم امکان استفاده آموزشی و انتقال درست تجربیات گروه‌های فیلم‌سازی را دربردارند. از موارد موفق فیلم‌های پشت‌صحنه می‌توان به فیلمی که شاهد احمدلو از مراحل تولید «کاغذ بی‌خط» ساخته ‌است و یا فیلم‌های پشت‌صحنه «روبان قرمز» ابراهیم حاتمی‌کیا و «رنگ خدا» مجید مجیدی اشاره کرد. «خواب ابراهیم» نیز کوشیده‌ است که سبک و سیاق منحصر به‌ فردی را در روایت مراحل تولید یک فیلم سینمایی در پیش بگیرد و در این مسیر جریان‌‌ساز باشد.

«خواب ابراهیم» به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی محصول سال ۱۳۹۲ بنیاد سینمایی فارابی است و چهار سال بعد از اکران فیلم سینمایی «چ»، از روز جمعه سی و یکم شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در گروه هنر و تجربه روی پرده می‌رود.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: گروه تصویربرداران: محمود کریمی، سعید جعفریان، مهدی کشاورزی، مهرداد دعوتخواه، سید احسان محمدی، تدوین: محمود کریمی، صداگذاری: مهدی جمشیدیان، تصحیح رنگ: محراب مشهدبان، روابط عمومی: سعیده الله دادی، محصول بنیاد سینمایی فارابی.

لینک دانلود: دومین تیزر رسمی فیلم مستند «خواب ابراهیم» [2]