- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محسن یزدی: آثار «مرکز مستند سوره» به جشنواره عمار می‌روند/ از «شاهفارسی» تا «آیت الله جنتی»

yazdi

به گزارش سوره سینما [1]، محسن یزدی مدیر «مرکز مستند سوره» درباره تولیدات این مجموعه گفت: مستند بلندی درباره محمدرضا پهلوی با عنوان «شاهفارسی» به کارگردانی مهدی نقویان، مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور درباره مرحوم مهدی بازرگان، نخست‌وزیر موقت انقلاب و کاری با محوریت یکی از جداشدگان منافقین با عنوان «ادوارد» به کارگردانی محمدباقر شاهین از جمله‌ کارهایی است که تاکنون به مرحله تولید رسیدند.

وی در همین زمینه اظهار داشت: مجموعه مستند ۱۶ قسمتی درباره رضا شاه پهلوی داریم که تدوین آن به نیمه رسیده است، مهدی فارسی کارگردانی این کار را برعهده دارد. همچنین مستندی هم با عنوان «بهت میاد» به کارگردانی محمدحسن یادگاری داریم که به مسئله زیبایی و حجاب پرداخته است.

یزدی خاطرنشان کرد: اخیرا هم یک مجموعه قسمتی با عنوان «چشم به راه» درباره مادران شهدای مفقود الاثر تولید کرده‌ایم از روز شنبه این هفته از شبکه یک سیما به روی آنتن رفته است. حسین همایونفر و میلاد مهدوی کارگردانی این کار را برعهده داشتند.

مدیر «مرکز مستند سوره» در ادامه سخنانش اضافه کرد: اثری هم با عنوان «راه دل» در دست تولید داریم که داستان سفر «مشتی اسماعیل» به سفر اربعین و کربلاست که کارگردانی این اثر را مهدی زمان‌‌پور کیاسری برعهده دارد که شش سال پیش مستندی درباره این سوژه ساخته بود.

وی تأکید کرد: از جمله کارهای دیگری هم در دست تولید داریم اثری درباره شهید مدرس به کارگردانی معین شافعی است که نگارش فیلمنامه آن تمام شده است. همچنین اثری هم درباره آیت الله جنتی به کارگردانی محمدعلی فارسی در دست تولید داریم.

یزدی در ادامه سخنانش توضیح داد: ما در مرکز مستند سوره، سراغ حوزه‌هایی مثل دوره پهلوی، دستاوردهای نظام، مسائل اجتماعی و… که موضوعات زمین مانده زیادی دارند، می‌رویم و علاقمندیم در چنین عرصه‌هایی تولید داشته باشیم.

مدیر «مرکز مستند سوره» با اشاره به انتشار فراخوان هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد: همانند سال‌های گذشته، آثار خود را در این جشنواره شرکت می‌دهیم و امیدواریم در این دوره هم نقاط قوت آن بیشتر از نقاط منفی باشد البته لازم است دست‌اندرکاران جشنواره در انتخاب فیلم‌ها دقت بیشتری داشته باشند چراکه این مسئله یکی از ضعف‌های دوره گذشته عمار بود.