- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از اپلیکیشن جشنواره فیلم کوتاه تهران/ اکران ۶۳ فیلم و ۴ وُرک شاپ آموزشی در روز نخست

filmkootah34

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ستادخبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ساخت و را‌ه‌اندازی این اپلیکیشن در راستای دسترسی آسان مخاطبان به اخبار و اطلاعات تمامی برنامه‌ها و رویدادهای جشنواره سی‌و‌چهارم انجام گرفته است.

در منوی این اپلیکیشن امکان دسترسی آسان و سریع به بخش‌های مختلفی از جمله فیلم‌ها، جدول نمایش، وُرک‌شاپ‌ها، کاتالوگ، گالری و … فراهم شده است. همچنین اخبار کامل رویدادها و بخش‌های مختلف جشنواره همزمان با سایت‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، روی صفحه اصلی اپلیکیشن در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برنامه روز اول جشنواره فیلم کوتاه تهران

در سالن شماره یک در سانس ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های «خوشحال و شاد و بیزارم» از ایمان فراهانی به مدت ۳۰ دقیقه، «زونا» اثر طوفان نهان‌قدرتی به مدت ۲۰ دقیقه، «کلینر» اثر محمدرضا میقانی به مدت ۱۳ دقیقه، «گوش ماهی» از سیدعباس طاهری به مدت ۱۳ دقیقه و «دوست. برادر. همسایه» اثر محمدابراهیم عزیزی به مدت ۱۵ دقیقه، به نمایش در می‌آید.

در سانس دوم سالن شماره یک، چهار فیلم «شب تولد» امید شمس به مدت ۲۳ دقیقه،«سَس» اثر ارتوران نجفی به مدت ۱۸ دقیقه، «دریازدگی» به کارگردانی حامد اصلانی به مدت ۲۴ دقیقه و «وقت نهار» اثر علیرضا قاسمی به مدت ۱۵ دقیقه اکران خواهد شد. سانس دوم از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار خواهد شد.

در سانس سوم سالن یک نیز فیلم‌های «جایی برای آرامش»، «خروس‌ها»، « #ساعت_چهار» و « مادرمرده» به ترتیب به کارگردانی جمیل عامل‌صادقی ، امیررضا جلالیان ، عاطفه محرابی و حامد نجابت در مدت زمان، ۲۵ دقیقه، ۱۲ دقیقه، ۱۸ دقیقه و ۲۰ دقیقه ساعت ۲۱ تا ۲۳ به تماشا در می‌آید.

تمام فیلم‌های اکران شده در سالن شماره یک در بخش ملی و داستانی جشنواره هستند. فیلم‌های سانس دو و سه سالن شماره یک به صورت هم‌زمان در سالن شماره ۲ نیز به نمایش در می‌آید.

فیلم‌های «حضور»، آبتین سلیمی‌طاری، ۱۶ دقیقه؛ «مسکوت»، محمد ثریا، ۱۵ دقیقه؛ «درخت زیتون سعد»، احمد زایری، ۲۴ دقیقه، «مارلون» دُرناز حاجی‌ها‌، ۱۳ دقیقه و «حیوان» اثر بهمن و بهرام اَرک به مدت ۱۵ دقیقه در سانس اول سالن دو از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ اکران می‌شود.

در بخش مستند و تجربی نیز ۱۷ فیلم در سالن شماره سه در سه سانس به نمایش در می‌آید.

در سانس اول فیلم‌های کوتاه مستند « پل سیاه» ایوب مروانی‌پور به مدت ۳۰ دقیقه، «جمعه قالی» به کارگردانی مهدی اسدی به مدت ۲۰ دقیقه، «به کجا می رویم؟» به کارگردانی رضا مجلسی، ۱۷ دقیقه، «زوآنتوس» به کارگردانی رشاد بالف به مدت ۲۴ دقیقه در سانس اول از ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ اکران می‌شود.

در سانس دوم از ساعت ۱۸ الی ۲۰ ، چهار فیلم «دادا سلطنه» به کارگردانی هادی احمدی به مدت ۲۸ دقیقه، «زیر بال‌های کاسپین» کار بابک مجیدی به مدت ۲۲ دقیقه، «بومی» اثر کیومرث سرشار به مدت ۱۵ دقیقه و «همسایه‌های رودخانه» به کارگردانی کیوان فهیمی به مدت ۲۵ دقیقه اکران می‌شود.

۹ فیلم تجربی «آن شب باران می‌بارید» اثر محمدمهدی باقری، ۴ دقیقه، «کل به جزء»، سیدوحید حسینی‌نامی به مدت ۱۲ دقیقه، «گاهی» مصطفی کشاورز به مدت ۵ دقیقه ، «امتداد» به کارگردانی مهناز شبانی‌پور، ۵ دقیقه، «رقص با باد»، قاسم شیشه‌گری به مدت ۶ دقیقه، «چتر خاکستری» محمد پوستین‌دوز به مدت ۸ دقیقه، «لختگی» به کارگردانی پرستو علی‌نسب، ۱۰ دقیقه، «خیرگی» مهدی تنگستانی به مدت ۲۰ دقیقه، «هراش» به کارگردانی آذین حمیدنیا، ۹ دقیقه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در سالن شماره سه به تماشا در می‌آید.

بخش بین‌الملل جشنواره نیز در نخستین روز جشنواره در چهار سانس هم‌زمان در سالن شماره ۴ پردیس ملت برگزار می‌شود.

از ساعت ۱۳ تا ۱۵ ، فیلم‌های «آرنی» از رینا تسو به مدت ۲۴دقیقه از فیلیپین و تایوان، «خانه» از سلطنت زارنه‌وا به مدت ۱۴دقیقه از قرقیزستان، «بدون عشق»، مرینال‌دو به مدت ۲۴ دقیقه از هند، «خانه ادیپوس کجاست؟» از بختیار اسماعیلُف به مدت ۶ دقیقه از قزاقستان، «هان» از جاناتان چو به مدت ۲۰ دقیقه از سنگاپور، «جشن» از اسمیت ویاس،۲ دقیقه از هند و «دیوار» اثر چیایین چو به مدت ۵ دقیقه از تایوان در بخش آسیا و در سه ژانر داستانی، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود.

از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ نیز ۷ فیلم «گوران، مردی با شتر» از مارسین لسیس به مدت ۱۶ دقیقه از لهستان، «درخشش» از ماریکه کلر،۴ دقیقه از آلمان، «برزخ» اثر کنستانتینا کوتسامانی به مدت ۲۹ دقیقه از یونان، «شیفت شب» از دیمن مول ۲دقیقه ازآمریکا، «۱۶:۰۳» به کارگردانی ناتالیا سیویچکا به مدت ۱۶:۰۳ از لهستان، «جزیره آتشفشان» به کارگردانی آنا کاتالین لووریتی به مدت ۹ دقیقه از مجارستان و فیلم «مسافران» سایمن پورتس به مدت ۱۴ دقیقه از استرالیا اکران می‌شود. این فیلم‌ها در چهار بخش مستند، داستانی، تجربی و انیمیشن هستند.

در سانس سوم نیز فیلم‌های «روح» به کارگردانی مارکوس کاش به مدت ۱۸ دقیقه از سوئیس، «کدوهای مقاومت» از پاتریک دوکاروالیو به مدت ۶ دقیقه از فرانسه، «چوپان» اثر یوست فان در ویل به مدت ۲۲ دقیقه از هلند، «گوسفندان نقطه‌وار روی تپه» از هوواچینگ جین به مدت ۱۳ دقیقه از چین، «فلج خواب» فرناندو گالوچی به مدت ۱۲ دقیقه از آرژانتین، «بی رقیب»، وینسنت گالاگر از ایرلند به مدت ۷ دقیقه و «نوربالا» به کارکردانی یونوت گاگا به مدت ۱۴ دقیقه از رومانی به نمایش درخواهد آمد.

از ساعت ۲۱ تا ۲۳ نیز انیمیشن «همه آن‌ها سقوط می‌کنند» به کارگردانی ژوان گیونه به مدت ۶ دقیقه از جمهوری چک، مستند «آخرین نامه‌ها» به کارگردانی نیلس کلاوس به مدت ۶ دقیقه، داستانی «کره اندرو» به کارگردانی تورنیکه گوگریچیان به مدت ۲۵ دقیقه از گرجستان، فیلم تجربی «هجرت» به کارگردانی آچی بابا به مدت ۳ دقیقه از آلمان و انیمیشن «ماه همان‌جا ماند» به کارگردانی یولیا رودیتسکایا به مدت۱۰ دقیقه از بلاروس، فیلم داستانی «جعبه‌ی قرمز» به کارگردانی لوران پرین به مدت ۲۸ دقیقه از فرانسه، مستند «زیرزمین» به کارگردانی والری ملنیکوف به مدت ۸ دقیقه از روسیه اکران می‌شود.

در نخستین روز این جشنواره نیز چهارکارگاه تخصصی آموزشی تحت عنوان «۲۰ نشستِ ۳۴» برگزار خواهد شد.

از ساعت ۱۰ الی ۱۲ وُرک شاپ «شاخصه‌های مهم سینمای تجربی» با حضور پروفسور آندره بِدنارِک ، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ و از ۱۷:۳۰ تا ۱۹ دو وُرک شاپ تحت عنوان «فیلم‌نامه اقتباسی» با حضور دکتر محمد دهقانی و سعید عقیقی و هم چنین وُرک شاپ «پخش و عرضه جهانی فیلم کوتاه» با حضور یوسف کارگر از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ در محل پردیس ملت برگزار می شود.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی ۲۵ تا ۳۰ مهرماه در پردیس سینمای ملت برگزار می‌شود.