- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«گیله وا» حکایت انتظار زنان صبور/ دفاع غیرتمندانه از وطن شعار نیست

gileva1

به گزارش سوره سینما [1]، ضبط سریال «گیله وا» که چند ماه پیش در شمال کشور کلید خورد نیمه اول مهرماه به پایان رسید و بازیگرانی چون امیرحسین هاشمی و مهدی زمین پرداز، حسین توشه، حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، مهران رجبی و امیرحسین صدیق در آن حضور دارند.

ستاره اسکندری یکی از بازیگران این مجموعه درباره نقش خود به سوره سینما [1] گفت: «گیله وا» بیان سرنوشت هایی است که در زمان میرزا کوچک خان روایت می شود و باز هم موضوع تجاوز به خاک ایران است. قصه ای که همیشه با دفاع مردمان غیرتمند این سرزمین گره خورده و تا ابد هم هرچقدر تکرار شود باز این دفاع از خاک کشور ادامه دارد.

gileva2 [2]

وی همچنین درباره نقش خود توضیح داد: من نقش زن منتظری را دارم که مردش به جنگ رفته و خودش در معرض حوادث متعدد مربوط به کشورش است و می بینم در تاریخ همیشه اینها تکرار شده اند. اینکه زن ها در انتظار مردهای زندگی شان صبورانه همه چیز را مدیریت می کنند تا همه چیز به روال عادی برگردد و این شعار نیست.

سریال «گیله وا» به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌ کنندگی امیر بنان در شمال کشور ضبط شد. این مجموعه قصه ای عاشقانه را در سال های ۱۲۹۷ به تصویر می کشد.

gileva3 [3]