- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مهران رنجبر: نمایش «شوایک» نیمی گروتسک و نیمی تراژدی است

mehran-ranjbar

به گزارش سوره سینما [1]، مهران رنجبر بازیگر نمایش «شوایک» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی که در تالار وحدت اجرا می رود، درباره نقش خود و حضورش در این اثر نمایشی گفت: طی چند ماه گذشته درگیر روند تمرینات نمایش «شوایک» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی بودم؛ کارگردان کاربلدی که متن این کار را از رمان «سرباز خوب شوایک» نوشته یاروسلاو هاشک اقتباس و آن را به درام تبدیل کرده است.

وی افزود: این نمایش درباره سرباز سفیهی است که قصد دارد جلوی وقوع جنگ جهانی اول را بگیرد و ماجرای داستان در اتریش اتفاق می افتد. به نظرم این نمایش عجیب و غریب است. زیرا در ۶۰ دقیقه اول بر پایه گروتسک پیش می رود و بعد با ورود وانک نقشی که من بازی می کنم و به شدت دوستش دارم، تراژدی نمایش شکل می گیرد.

بازیگر سریال «آوای باران» ادامه داد: این نقش از بهترین کاراکترهایی است که در ده سال اخیر بازی کرده ام. شخصیتی عاصی و عصیان گر که در میدان جنگ مجنون می شود و بعد از عاشق شدن، به جنون می رسد. عده ای را به گروگان می گیرد و بعد خود را می کشد. این داستان من را یاد فیلم «غلاف» استنلی کوبریک می انداخت.

وی عنوان کرد: از آخرین نقش عصیان گر من که نقش کیانوش در سریال «آوای باران» بود، چند سالی می گذشت و خوشحالم که حالا دوباره این موقعیت برایم در تئاتر تکرار می شود. باید بگویم برای بازی در نقش وانک زحمت زیادی کشیدم و چند پیشنهاد تلویزیونی را برای تمرکز بیشتر بر این نقش رد کردم و حالا به این نتیجه افتخار می کنم. از نظر من نمودار سینوسی این کاراکتر دارای ابعاد مختلفی است که درآوردن آن بسیار سخت بود و خوشبختانه با کمک حمیدرضا نعیمی به خوبی به نتیجه رسید و حالا با تماشای سالن پر از تماشاگر سالن وحدت خستگی از تن مان در می رود.

رنجبر همچنین با ابراز خرسندی از همکاری با گروه نمایش شوایک خاطر نشان کرد: اتفاق جالب تر این نمایش برای من همکاری با استادم فرهاد آییش بود که در نقش شوایک بازی می کند و یکی از بهترین فرهاد آئیش هایی است که در این سال ها دیده ایم. حضور او و حمیدرضا نعیمی در این اثر برایم بسیار مهم بود.