- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«آهوی پیشونی سفید» در پناه شهرک غزالی/ قصه زرنگی فلفلی و حقه‌های بل بله

ahoo1

به گزارش خبرنگار سوره سینما [1]، مردمی که از فضای سینما و فیلم دور هستند معمولا شهرک سینمایی غزالی را به خیابان لاله زار، کافه نادری و بنزهای قدیمی اش می شناسند. برای بیننده ها خیلی جذابیتی ندارد که بدانند لوکیشن برخی فیلم های تاریخی هم در این محل بوده و یا در بخشی از آن آثار سینمای دفاع مقدس جلوی دوربین رفته است اما شاید جالب به نظر برسد اینکه کنار ستون های شهر اورشلیمِ «مریم مقدس» سازه های در کناره زمین بنا شده تا با جلوه های ویژه تبدیل به غاری شود که ۱۲ رقصنده قرار است رنگ و لعاب صحنه را برای فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید ۲» رقم بزنند و آن اتفاقی که سرانجام روی پرده خواهید دید در این محل رخ دهد. البته در تاریخی که ما برای بازدید رفته ایم قرار است سکانس دیگری جلوی دوربین برود و ما به سمتی دیگر هدایت می شویم.

زمانی که سر صحنه فیلمبرداری می رسیم هوا تاریک شده است و پژمان بازغی با گریمی بسیار متفاوت منتظر است تا سید جواد هاشمی کارگردان شروع تمرین را اعلام کند. علاوه بر این بازیگر و سایر عوامل، تعداد قابل توجهی دختر و پسر جوان هستند که دختران با گریم و لباس آهو و پسران با گریم و لباس کفتار منتظرند تا نوبت بازی شان برسد.

ahoo2 [2]

دستیار کارگردان همه را دعوت به سکوت می کند تا تمرین آغاز شود. در این پلان که فضایی از یک زندان فانتزی را تداعی می کند پژمان بازغی در نقش «بل بله» به همراه دو کفتار سراغ فلفلی می رود تا با حقه و نیرنگ به درخواستش پاسخ دهد اما فلفلی که فکر می کند زرنگی کرده کار دست خودش می دهد و … محلی که این لوکیشن طراحی شده حدود ۲متر پایین تر از سطح زمین است و ما از بالای دیوار تمرین و بازی ها را نظاره می کنیم.

ahoo3 [3]

دو پلان دیگر هم با حضور این بازیگر تمرین می شود و سپس همه برای استراحت و صرف شام به سمت دیگر می روند. فرصت خوبی است تا با کارگردان وارد گپ و گفت شویم و او برای مان از جلوه های ویژه و اتفاقات پشت صحنه می گوید و اینکه به خاطر استقبال از فصل اول این داستان سرمایه گذاران متعددی برای فصل دوم پیشقدم شده اند و اتفاقی در سینمای کودک رقم خورده که باید به فال نیک گرفت.

ahoo4 [4]

پژمان بازغی هم بعد از صرف شام در جمع خبرنگار حاضر می شود و درباره نقشش توضیح می دهد. او می گوید «بل بله» نماینده تمام کارهای بدی است که کودکان نباید انجام بدهند. جالب اینکه می گوید اگر نگاه بازیگران به سینمای کودک تغییر می کرد باید در کنارش بازیگرانی ایفای نقش می کردند که وزن فیلم را بالاتر ببرند. او همچنین به مهجور ماندن سینمای کودک اشاره می کند و امیدوار است با تولید آثار قابل دفاع در این ژانر کودکان امروز هم مثل بچه های دهه هفتاد سینما رفتن را دوست داشته باشند.

هرچه به نیمه شب نزدیک تر می شویم هوای پاییزی نیمه آبان هم سردتر می شود. به نظر می رسد گروه تا صبح در این لوکیشن مشغول کار باشند اما اهالی رسانه برای بازگشت آماده می شوند.

ahoo5 [5]

در خلاصه‌ داستان فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید ۲» آمده است: «اختاپوس» از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آن‌ها «بل بله» را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه‌ «پیشونی‌ سفید» از قلعه فرار می‌کنند. از سوی دیگر مادر «آهوی پیشونی‌ سفید» برگشته تا آهو را از «سالار» یعنی پدر خوانده‌اش پس بگیرد و «پیشونی‌سفید» به دلیل رنجش از سالار، می‌خواهد به پیش مادرش بازگردد اما…

ahoo6 [6]

محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، پژمان بازغی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیرغفارمنش، هومن حاجی‌عبدالهی، سیدجواد هاشمی، امیر سهیلی، امیررضا احمدی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، فرزانه زهره‌وند، رکسانا وطن‌خواه و ساناز نادری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

گزارش از محیا رضایی [7]