- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حیدریان: تلاش برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر دوری از حاشیه و توجه به اصل است

heydarian

به گزارش سوره سینما [1]، محمدمهدی حیدریان در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: ما عمیق‌ترین و تندترین نقدها را اگر کارشناسانه باشد می‌پذیریم حتی اگر در مرحله نخست، تلخ به نظر برسد واقعا برای ما حکم دارو را خواهد داشت.

محمد مهدی حیدریان، با اشاره به اینکه سینما مدیوم جهانی دارد و می‌تواند آئینه‌تمام‌نمای هنر ایرانیان قرار بگیرد، اظهار کرد: به اعتقاد من، بین‌المللی‌ترین مدیا و رسانه، سینما است درحالی‌که ما کمتر از آن بهره می‌بریم. شاید یک راه جدی برای ارتقای سطح کیفی کارهایمان این باشد که سینمای ما زودتر بین‌المللی شود و در این مسیر، تولیدات مشترک میان‌بر خوبی است، اگر از حیث موضوعاتی که انتخاب می‌کنیم، دست‌مان پُر باشد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به فعالیت کارگردانان و عوامل فنی کاربلد و حرفه‌ای در سینمای ایران، گفت: اگر در حوزه تولید با این رویکرد پیش برویم که فیلم را باید برای مخاطب جهانی – که بخشی از آن مخاطب ایرانی است- بسازیم، آن اتفاق خوب که منتظرش هستیم، رخ خواهد داد.

حیدریان در ادامه افزود: سینماگران نباید مقطع جشنواره فیلم فجر را از دست بدهند، چه فیلم‌شان در جشنواره حضور داشته باشد و چه نه، چه در مسابقه انتخاب شده باشد و چه نشده باشد. این مقطعی است که تجربه حضور در آن و در معرض ارزیابی‌ تخصصی و صادقانه قرار گرفتن، می‌تواند برای اهالی سینما، به عنوان چراغ راه مفید باشد.

به گفته رئیس سازمان سینمایی، دوره کوتاه جشنواره، دوره موثری برای سینماگران است که از ورای آن می‌توان مسیر صحیح تولید فیلم‌ در سال آینده را انتخاب یا اصلاح کرد.

او اظهار کرد: تلاش امسال دبیرخانه، داوری‌ها و دبیر جشنواره دوری از حاشیه‌ها و بیش‌تر معطوف شدن به متن و اصل جشنواره است. قصد داریم برای رسیدن به نقدهای عالمانه و بدون حاشیه‌های غیرکارشناسی تلاش کنیم. ما عمیق‌ترین و تندترین نقدها را اگر کارشناسانه باشد می‌پذیرم حتی اگر در مرحله نخست تلخ به نظر برسد واقعا برای ما حکم دارو را خواهد داشت.

حیدریان در پایان گفت: خواهش ما از رسانه‌ها و دست‌اندرکاران این است که اجازه ندهند تا جشنواره به حاشیه برود. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا سینمای سال آینده در مرتبه بالاتری نسبت به امسال قرار بگیرد و امسال در پرتو نقد عالمانه و توجه به متن، موفقیت بیشتری کسب کند.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.