- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از پوستر مستند «تجربه شرقی»

tajrobe sharghi

به گزارش سوره سینما [1]، «تجربه شرقی» مستندی است که بصورت تک نفره در کشور ایتالیا ساخته شده است و درباره مهاجرینی است که هر کدام به دلایل متفاوتی به کشور ایتالیا آمده اند و در شهر ونیز رستورانی را تاسیس کرده اند که غذاهای سنتی  کشورشان را در آن طبخ و معرفی میکنند.

فاطمه موسوی کارگردان، مستندساز، عکاس، نقاش،فیلم نامه نویس و تهیه کننده ایرانی است. از جمله مهم ترین آثار وی می توان به «مستند میراث من آواز» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشن خانه سینما و کاندید بهترین کارگردانی جشنواره سینما حقیقت ١٣٩۵و منتخب و کاندیدای بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کوتاه تهران، منتخب جشنواره برابری اکراین ، جشنواره میزانسی آفریقای جنوبی،جشنواره صلح آسیا،منتخب جشنواره پروین اعتصامی شده است همچنین فیلم «پرسوک» منتخب جشنواره سینما حقیقت ١٣٩۴بوده است.

این مستند ساز جوان  «تجربه شرقی» را سال گذشته با حضور سه شخصیت از ملیت های مختلف همچون  ایتالیایی، سوری، افغانستانی  و…با تدوین  مریم شاپوریان، صداگذاری حسین قورچیان و تصحیح رنگ سامان مجد وفایی ساخته است.

موضاعاتی از قبیل زنان، موسیقی، تاریخ و فرهنگ عامه محور بیشتر آثارش این مستند ساز می باشد.

مستند تجربه شرقی در دو بخش مسابقه بین الملل و شهید آوینی یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت حضور دارد  و امروز ۲۲ آذر ماه در سانس ۲۱:۰۰ در سالن شماره ۳ پردیس چارسو به نمایش در خواهد آمد.