- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

ناگفته‌های دکتر ولایتی از سرنگونی داعش و قدرت ایران در منطقه در برنامه «ایران»

dr-velayati

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ این قسمت از مجموعه «ایران» در مسیر برنامه های قبلی که با حضور دکتر ولایتی و دیگر کارشناسان به بررسی و تحلیل وضعیت تمدنی و هویتی ایران می پرداخت؛ گریزی داشته به جایگاه امروز ایران در خاورمیانه و از این رهگذر به بررسی نقش و اهمیت کشورمان در تحولات منطقه از ابعاد مختلف می پردازد.

در این گفت و گو دکتر ولایتی به طور مفصل به شکل گیری گروهک تروریستی داعش، جنایات آن، همکاری های ایران با دولت های سوریه و عراق برای مقابله با داعش و نقشی که جمهوری اسلامی ایران در نابودی این جریان تکفیری داشته، می پردازد.

همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو دکتر ولایتی به تحقق یافتن و بازیابی تمدن ایرانی و اسلامی و برون رفت از تنگناهایی که دشمنان برای کشورمان ایجاد کرده اند اشاره می کند و راه های برون رفت از این موانع را در حوزه اقتصاد؛ اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان تولیدکنندگان داخلی، در حوزه دفاع؛ دفاع مردمی و میلیونی بسیجی و در حوزه صنایع دفاعی نیز خودکفایی عنوان می کنند.

برنامه «ایران» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی و به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک که به صورت ثابت چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.