- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انیمیشن «فیلشاه» برای رقابت با آثار رئال به جشنواره فیلم فجر رسید

filshah

به گزارش سوره سینما [1]، به احتمال فراوان «فیلشاه» تنها انیمیشن سینمایی است که قصد دارد در سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر، با آثار رئال رقابت کند و باتوجه به سابقه این تیم در تولید انیمیشن موفق «شاهزاده روم»، بنظر می رسد شانس پررنگی برای دیده شدن دارد.

هادی محمدیان، کارگردان «فیلشاه» درخصوص رقابت این انیمیشن با آثار رئال می گوید: در وضعیت کنونی من معتقدم باید اجازه داد فیلم‌های انیمیشن نیز در کنار فیلم‌های رئال رقابت کنند. به غیر از چند بخش، در باقی بخش‌ها مانند کارگردانی و فیلمنامه، هیچ تفاوتی میان آثار انیمیشن و رئال نیست. ما از رقابت با فیلم‌های رئال ابایی نداریم!

«فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، انیمیشنی ۹۰ دقیقه ای است که در تولید آن بیش از ۲۰۰ نفر مشارکت داشته‌اند. داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

«فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر تولید شده است.