- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پیکر مطهر شهید علی خوش‌لفظ در حوزه هنری تشییع شد

tashi-khoshlafz

به گزارش سوره سینما [1]، مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید علی خوش‌لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس، صبح امروز، پنجشنبه ۳۰ آذرماه از محل حوزه هنری و با حضور جمع کثیری از مسئولان لشکری، کشوری و فرهنگی و هنرمندان و اهالی ادبیات برگزار شد.

در این مراسم در کنار خانواده این شهید بزگوار دفاع مقدس، شخصیت‌هایی همچون محسن مومنی‌شریف، سردار محمدرضا یزدی، محمدباقر قالیباف، حمید حسام، سردار محمدرضا نقدی، محمد حمزه زاده، حجت الاسلام زائری، مجتبی رحماندوست، حبیب احمدزاده، مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، مصطفی رحماندوست و … حضور داشتند.

پیکر مطهر شهید علی خوش‌لفظ بر روی دستان عاشقان و سینه سوختگان اباعبدالله الحسین (ع) و مردم ولایت مدار، به محوطه حوزه هنری وارد شد و در مقابل مسجد امام خامنه ای این نهاد انقلابی، قرار گرفت.

در ابتدای مراسم تشییع این شهید، دکتر آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مناسب درگذشت شهید خوش لفظ قرائت کرد.

سردار یزدی: سبک زندگی شهید خوش لفظ الگوی جوانان باشد

در ادامه سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با بیان این که علی خوض لفظ همیشه در انتظار شهادت بود؛ اظهار کرد: کاش امروز، احمد متوسلیان بود و در این جایگاه از ایثارگری‌ها و رشادت‌های علی خوش‌لفظ سخن می‌گفت. کاش شهید همت بود و از مقاومت های خوش لفظ می گفت. کاش شهید همدانی اینجا بود و می گفت که خوش لفظ در حالی که هنوز جراحات عملیات قبل را در بدن داشت؛ به عملیات جدید می‌رفت.

وی ادامه داد: شهید خوش لفظ اسوه مقاومت بود و مجروحیت هیچ گاه برای او محدودیت به وجود نمی آورد و گویی روح مقاوم او، روحش را به حرکت وا می داشت. در روزهای سخت دفاع مقدس، شهید خوش لفظ نشان داد که چگونه با مدیریت جهادی و با حضور در صحنه های مختلف یک رزمنده و سرباز ولایی می تواند از وطن، ناموس و انقلاب اسلامی دفاع کند. امروز جوانان نیازی ندارند که نگاهشان به غرب باشد، بلکه می توانند زندگی شخصیت هایی همچون علی خوش لفظ را الگوی خود قرار دهند.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: شهادت مزد زندگی پرافتخار شهید خوش‌لفظ بود و ایثارگری و سبک زندگی اش برای ما ارزشمند است. امروز هم در این جا جمع شده ایم تا در کنار تشییع پیکر این شهید بگوییم حاج علی خوش لفظ برای ما یادگارهای بزرگی بر جای گذاشت. جوانان باید دقت کنند که ایشان چگونه ایستاد و در برابر دشمن مقاومت کرد و هیچ گاه احساس نکرد که دیگر نمی تواند ادامه دهد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ همچنین گفت: نگاه فرهنگی شهید خوش لفظ، ایشان را در بین دیگر رزمندگان، جانبازان و شهدا، نمایان تر کرده است. نگاه ایشان در ثبت خاطراتشان و کتاب «وقتی مهتاب گم شد» که برگرفته از خاطرات ایشان به چاپ رسید، باعث نمایان شدن زندگی این شهید بزرگوار شد.

وی با بیان این که راه خوش لفظ، راه دست پاکی، مردم داری، خوش اخلاقی و راه ولایت بود؛ عنوان کرد: امیدوارم راه این شهید را ادامه دهیم و مدیون شهدا نباشیم. چنین روحیاتی است که دشمن را به وحشت می اندازد. نگاه و سبک زندگی شهدا امروز بیش از تسلیحات نظامی، دشمن را به وحشت می اندازد.

طاهر خوش لفظ فرزند شهید خوش لفظ نیز در بخشی از این مراسم، دلنوشته ای که برای شهادت پدرش به نگارش در آورده بود، خواند.

حجت السلام ملکی: تلاش کردی گمنام بمانی، خدا پاسخت را داد

حجت السلام حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه دیگر سخنران این مراسم بود. وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت علی خوش لفظ به مادرش، اظهار کرد: مادر این شهید برای دعای شفا فرزندش، از چند روز قبل به مشهد مقدس و بارگاه امام رضا (ع) رفته بودند و امروز مسئولان حرم با احترام و افتخار، خبر شهادت فرزندانشان را به ایشان دادند.

وی افزود: به همسر صبور این شهید هم تسلیت عرض می کنم، که در دوران مجروحیت، بیماری و سختی‌ها، در کنار شهید خوش لفظ بودند و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند. سلام و درود می فرستم بر جانبازانی که گمنام و به سختی نفس می کشند.

ملکی با تاکید بر این که علی خوش لفظ و دوستانشان، یکی از دغدغه هایشان عاقبت به خیری بوده است، گفت: عنوان «مهتاب»، که در کتاب «وقتی مهتاب گم شد» آمده است، درباره شهید علی محمدی، رفیق علی خوش لفظ در جبهه های دفاع مقدس بود که در همان دوران به شهادت می رسد و به تعبیری، خوش لفظ او را گم می کند. شهید خوش لفظ همیشه می گفت دعا کن عاقبت به خیر شوم و امروز به دوستان شهیدش پیوسته است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه همچنین عنوان کرد: شهید خوش لفظ بسیار تلاش می کرد که گمنام بماند، اما خواست خدا بود که شناخته شود. علی، با عنوان هایی همچون خوش زخم ها و خوش معنا ها ماندگار شد. خطاب به این شهید باید بگوییم علی جان، تلاش کردی گمنام بمانی و خدا به تلاش تو پاسخ داد و در بین زمینی ها و آسمانی ها زنده و ماندگار مانده اند.

همچنین در این مراسم، پیام سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توسط مجری قرائت شد که به شرح زیر است:

« شهادت جانباز سرافراز علی خوش لفظ راوی کتاب ارزشمند “وقتی مهتاب گم شد” که پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از جراحت های شیمیایی دوران دفاع مقدس، در عین گمنامی شهره‌ی آفاق و الهام بخش نسل های امروز و فردای میهن اسلامی شد را به پیشکسوتان و یادگاران آن مقطع افتخار آمیز و بازماندگان آن شهید گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی شک مسیر مبارک و سعادت بخشی که این شهید زنده و والا مقام و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جبهه های مقاومت ایران اسلامی تا جبهه های دفاع از حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در عراق و سوریه فراروی بشریت گشوده اند برای همیشه نجات بخش آزادگان و حق طلبان عالم بویژه جهان اسلام خواهد بود و دشمنان اسلام و ولایت را مقهور عظمت، درخشش و جاودانگی خود خواهد ساخت.»

همچنین علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری وشاعر متعهد کشور، شعری که برای شهادت خوش لفظ سروده بود را برای حضار خواند. بخشی از این شعر به شرح زیر است.

خوش می روی خوش لفظ خوش معنا خداحافظ!

ای موج تر از موج، ای دریا خداحافظ!

هر روز در آیینه ی مهتاب پیدایی

ای ماه، ای پیداتر از پیدا، خداحافظ!

هر بار شد وقت وداع و وقت دلتنگی

از تو سلام الله بود، از ما خداحافظ!

اسفندقه: افتخار بوسه زدن بر دست شهید خوش‌لفظ را داشتم

مرتضی امیری اسفندقه شاعر آئینی کشور نیز در این مراسم، ضمن قرائت اشعاری از شاعرانی همچون قیصر امین پور، سید حسن حسینی، حضرت حافظ و … درباره شهادت، اظهار کرد: همه ایران عزیز اسلامی و هر کسی، با هر عقیده، نظر و پوششی مدیون شهید علی خوش لفظ است؛ چه بداند و چه نداند.

وی همچنین به خاطره ای از شهید خوش لفظ، گفت: این افتخار را داشتم که در محظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست شهید خوش لفظ بوسه زدم.

وی در ادامه شعری که درباره کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب سروده بود، خواند که بخش هایی از آن به شرح زیر است:

چون گل معطریم مهتاب و مین و من

نشکفته پرپریم مهتاب و مین و من

شرح جنون ما مقدور عقل نیست

یک چیز دیگری مهتاب و مین و من

سرتا به پا دلیم در بارگاه عشق

باغ صنوبریم مهتاب و مین و من

شمعیم و روشن است تکلیف راه ماه

راز منوریم مهتاب و مین و من

میدان عاشقی تسلیم ترس نیست

از مرگ می‌بریم مهتاب و مین و من

در پایان، با مداحی میثم مطیعی، پیکر شهید برای خاکسپاری به سوی زادگاهش منتقل شد.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری [2]